عادل طالبی به عنوان دبیر انجمن صنفی کسب و کار های اینترنتی شهر تهران انتخاب شد

کناره‌گیری شایان شلیله از سمت دبیری انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸
استقلال جشنواره وب

درپی استعفای شایان شلیله از سمت دبیری انجمن صنفی کسب و کار های اینترنتی شهر تهران در روز یکشنبه، امروز در جلسه هیات مدیره انجمن، عادل طالبی به عنوان دبیر انجمن صنفی انتخاب شد.

شایان شلیله در متن استفای خود از سمت دبیری انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی شهر تهران، ضمن تشکر از اعتماد و همراهی اعضای هیات مدیره در طول یک سال و نیم گذشته، به نکاتی اشاره کرده که به اعتقاد او می‌تواند برای توسعه اکوسیستم و فعالیت‌های صنفی راهگشا باشد:.

″ برای من به شخصه انجمن صنفی، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، سازمان نصر و اتاق بازرگانی باهم فرقی ندارند. هر نهادی که رشد و توسعه کارآفرینی را تسریع کند و حتی یک گره از مشکلات کسب و کارها باز کند، به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد باید از طرف تک تک اعضای صنف حمایت شود. هدف من همیشه از حضور در چنین نهادهایی و یا فعالیت‌های اجتماعی مانند جشنواره وب و موبایل ایران کمک به توسعه این مسیر بوده، هست و خواهد بود.


انجمن صنفی جولانگاه افراد خود بزرگ‌بین و شیفته‌ی دیده شدن نیست و نباید باشد. انجمن صنفی محلی است برای پرداختن به مشکلات صنف، تلاش  برای رفع آن‌ها و پرهیز از مواجهه اشتباه یا غیرضروری با دولت، دستگاه های امنیتی و سایر ارگان‌ها.

شاهد آن هستیم که در بسیاری موارد مسیر تعامل بخش خصوصی با دولت روز به روز ناهموارتر می‌شود. به برخی از عوامل این اتفاق ناخواسته اشاره می‌کنم: نبود درک درست از فعالیت صنفی، نداشتن شناخت جامع از قوانین کشور به ویژه در میان اعضای جوان اکوسیستم استارتاپی ایران، نگاه بسیار منفی دوستان باتجربه و اقدامات اشتباه و شتاب‌زده. متاسفانه وجود چنین رفتارهایی فقط و فقط راه را برای افرادی باز خواهد کرد که صرفا به دنبال منافع شخصی و برندینگ شخصی هستند.

به عنوان فردی که در دو سال گذشته با نهادهای دولتی و همکاران بخش خصوصی بر سر مشکلات اکوسیستم دست به گریبان بوده باید صراحتا بگویم که نم‌ی‌شود تمام مشکلات را به گردن دولت انداخت؛ تا زمانی که کار صنفی ساختارمند و فرهنگ تعامل در کنار رفتار حرفه‌ای و سازمانی در تمام اکوسیستم ریشه نگیرد مشکلات بنیادین این حوزه حل نخواهد شد.

امیداروم که دبیر جدید و یا هیات مدیره جدید با توجه به مشکلات صنف، بدون نگاه به منافع شخصی و با شجاعت به دنبال رفع مشکلات اکوسیستم استارتاپی ایران باشند و با استفاده از مستندات و تجربه‌های سالهای گذشته‌ انجمن، بتوانند گامی در جهت بهبود امور بردارند.”

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *