در پژوهشگاه ICT ؛

سامانه سنجش تاب آوری امنیت سایبری پیاده سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸

سامانه «پدسا» با تمرکز بر سنجش تاب آوری و الزامات امنیت سایبری، همزمان با هفته پدافند غیرعامل توسط ICT طراحی و پیاده سازی شد.

به گزارش وبنا به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افشین سوزنی مجری پروژه طراحی، توسعه و پیاده‌سازی ابزار بومی از منظر پدافندی در این باره گفت: پژوهشگاه ICT با توجه به اهمیت زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور در حوزه فناوری اطلاعات و تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت ماموریت های پدافند غیرعامل، همچنین اسناد بالادستی در این حوزه، با سفارش و همدلی کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برگزاری نشست های تخصصی با خبرگان و تشکیل کارگروه های فنی، سامانه «پدسا» را با تمرکز بر سنجش تاب آوری و الزامات امنیت سایبری طراحی و پیاده سازی کرده است.

وی با اشاره به اهداف و ماموریت های مهم سامانه پدسا گفت: پیاده سازی اصول و ضوابط پدافند غیرعامل، سنجش تاب آوری سایبری و انطباق الزامات و استانداردهای امنیتی، تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده ها و تعیین سطح بلوغ، سطح تضمین امنیت و میزان ریسک، ارائه راهکارهای امنیتی همراه با اولویت اجرایی به صورت خودکار، تسهیل مدیریت بحران و تداوم کارکردهای ضروری کشور از مهمترین این اهداف است.


سوزنی در خصوص ویژگی های کارکردی سامانه پدسا خاطرنشان کرد: ایرانی و بومی بودن، پشتیبانی از گستره وسیعی از استانداردهای حوزه امنیت سایبری، تعیین سطح بلوغ سازمانی از منظر تاب آوری سایبری، ارائه گزارش های تخصصی ارزیابی و تاب آوری سایبری و قابلیت افزودن و ارتقای الزامات امنیتی و تاب آوری، متناسب با نیازهای جدید، از جمله ویژگی های این سامانه است.

رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ICT،ابراز امیدواری کرد که سامانه پدسا، نتیجه شایسته ای در تقویت تاب آوری امنیتی و الزامات امنیت سایبری برای زیرساخت های مهم کشورمان باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *