نشست راهکار های اقتصاد دیجیتال در صنعت فرش و نساجی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸

نشست راهکار های اقتصاد دیجیتال در صنعت فرش و نساجی با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی در محل پاویون نمایشگاه اتوکام اصفهان برگزار شد.
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نشست راهکار های اقتصاد دیجیتال در صنعت فرش و نساجی ، گفت: فناوری اطلاعات همه صنایع کشور را متحول کرده و بزودی شاهد تاثیر گذاری محسوس این حوزه در همه بخش های صنعتی کشور خواهیم بود. وی افزود: عرضه فناوری های جدید و توقف کسب و کار های سنتی، موجب ارتقا سطح استفاده مردم از فناوری های نوین شده است. صنعت هتلداری و بازی نیز از جمله صنایعی است که فناوری های اطلاعاتی در آن تاثیر گذاشته است.

رسول سرائیان با اشاره به مشکلات فناوری صنایع نساجی و فرش استان اصفهان، خاطر نشان کرد: ۲۵ درصد اشتغال استان در صنعت نساجی است و این بخش یکی از صنایعی است که وزارت صمت تصمیم گرفته فناوری اطلاعات در آن رشد پیدا کند.

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ادامه داد: فناوری اطلاعات در زنجیره مالی صنایع حضور پیدا می کند و بر اساس مطالعات بین المللی بالغ بر ۳۰ درصد کسب و کار های کوچک در سال های آینده از بین خواهند رفت و این کسب و کار ها قدرت رقابت با فناوری های بزرگ را از دست خواهند داد.


سراییان افزود: باید جلسات آگاهی رسانی و آموزشی با اعضای اصناف مربوط یه صنعت نساجی برگزار شود و باید راس هر بنگاه اقتصادی متوجه مزیت فناوری اطلاعات و سرعت حرکت آن باشد. ۸۰ درصد خرید و فروش خودروی تهران در سال گذشته از طریق اپلیکیشن های خرید و فروش مردمی صورت گرفته است و بی شک صنایعی که پیش از هجوم فناوری اطلاعات به ساختار آنها فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات را آغاز کرده بکنند، سالم می مانند.

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره میزان واردات صنعت نساجی کشور، گفت: آمار واردات این صنعت نشان دهنده نگاه سطحی به تکنولوژی موجود جهانی مربوط به این صنعت است و برای پوشش عمیق فناوری در صنایع باید به سراغ الگو ها و شیوه های جدید برویم.

احمدیان افزود: صنعت نساجی ظرفیت های دانش بنیان بسیار زیادی دارد و باید ارتباط این صنعت با واحد های فناوری افزایش پیدا کند تا کسب و کار های پایدار در ذیل صنعت نساجی شکل بگیرد. فرهنگ سازی و آموزش فناوری بدون مسئولیت پذیری صنعتی موجب عدم تطابق کاری می شود و باید با توجه به پتانسیل صنعت فرش و نساجی به توسعه فناوری اطلاعات در این صنایع بپردازیم.

حسین سیستانی، فرماندار اصفهان نیز در این نشست گفت: به نقاط مشترکی میان صنعت فناوری اطلاعات و صنایع نساجی و فرش‌ نیاز داریم. صنایع نوین می توانند نقش بسیار مناسبی در مکانیزم تولید داشته باشند و بی شک استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در صنایع نساجی، بازار های هدف داخلی و خارجی مناسبی را برای این صنعت به وجود می آورد.

به گزارش وبنا به نقل از ایمنا، نمایندگان بخش خصوصی از صنایع فرش و نساجی استان نیز در این نشست با تاکید بر ظرفیت های تجارت الکترونیک در این صنایع، خواستار افزایش حمایت ها و تسهیلگری دولتی برای ایجاد ظرفیت های فناوری در صنعت نساجی و فرش شدند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *