با همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران و دانشگاه امیرکبیر

چالش‌ «کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸

چالش‌ «کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری» با همکاری دبیرخانه تهران هوشمند و کمیته برگزاری مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در هفته پایانی آبان ماه ۱۳۹۸ در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

این مسابقه یکی از مجموعه چالش‌های «کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری» است که با هدف نهایی توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در بهبود مدیریت شهری و افزایش هوشمندی برگزار خواهند شد.

هدف از مسابقه فعلی، شناسایی مواردی است که در آنها بخشی از پلاک خودرو به‌گونه‌ای ناخوانا یا دست‌کاری شده باشد به نحوی که برخی از ارقام یا حروف مربوط به پلاک غیرقابل تشخیص و یا با شماره یا حرف دیگری اشتباه شوند.


در این مسابقه، مجموعه‌ای از تصاویر در اختیار هر یک از تیم‌های شرکت کننده قرار داده می‌شود که مربوط به یک ناحیه برش خورده از تصاویر ثبت شده در دوربین‌های کنترل ترافیک است و تیم‌ها می‌بایست این تصاویر ورودی را به یکی از سه دسته پلاک غیر مخدوش، پلاک مخدوش و غیرپلاک دسته‌بندی کرده و شماره پلاک مخدوش را مشخص کنند. تعداد داده نمونه نیز جهت آشنایی تیم‌های شرکت کننده در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

ارزیابی کمی نتایج تیم‌ها بر اساس تعداد تشخیص‌های درست آن‌ها در هر یک از سه دسته تصاویر اشاره شده انجام می‌شود و ارزیابی کیفی تیم‌ها نیز بر اساس گزارش‌ها و ارائه‌های فنی آن‌ها انجام خواهد شد. رتبه بندی نهایی تیم‌ها نیز توسط کمیته علمی مسابقه و بر اساس ارزیابی‌های کمی و کیفی آن‌ها صورت خواهد پذیرفت.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شرکت در مسابقه و قوانین آن به نشانی aaic.aut.ac.ir مراجعه کنند.

همچنین پست الکترونیک به نشانی aaic@aut.ac.ir پاسخگوی پرسش‌های احتمالی علاقه مندان است.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *