مدیرعامل تپسی در نشست خبری مطرح کرد؛

موضع اسنپ نسبت به دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی به دلیل منع انحصار و‌ اختلافات داخلی تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸

نشست مطبوعاتی تپسی با موضوع قرارداد همکاری این سامانه هوشمند حمل و‌ نقل با شهرداری تهران و دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین، سه‌شنبه ۲۳ مهر ۹۸ برگزار شد.

‏میلاد منشی‌پور‬⁩، مدیرعامل ⁦‪تپسی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته شناخت سیستم سنتی از تاکسی‌های آنلاین تغییر کرد، گفت: «خوشبختانه در دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین خط قرمزهایی که تاکسی‌های آنلاین را از سایر تاکسی‌ها متمایز می‌کند نظیر قیمت‌گذاری به رسمیت شناخته شده است. در این دستورالعمل جواز فعالیت تحت نظارت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به رسمیت شناخته شد و قیمت‌گذاری پویا تثبیت شد. تاکسی‌های اینترنتی بلاخره تعیین تکلیف شدند بدترین اتفاق برای یک کسب و کار این است که تکلیفش مشخص نباشد و ریسک‌های کار‌خود را نشناسد.»

منشی‌پور ادامه داد: «توافق ایجاد شده در خصوص تاکسی‌های اینترنتی می‌تواند الگویی برای تعامل دولت و بخش خصوصی باشد.»


‏مدیرعامل تپسی در رابطه باپرداخت عوارض به شهرداری و مالیات بر ارزش افزوده گفت: «اگر مالیات بر ارزش افزوده خذف نشود برای تپسی پرداخت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده سنگین خواهد بود. اگر مالیات برارزش افزوده حذف شود که نسبت به حذف آن خوشبین هستم تغییر محسوسی در قیمت‌گذاری تپسی ایجاد نخواهد شد.»

مدیرعامل تپسی در رابطه با مواضع متفاوت اسنپ در مورد دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی گفت:« از آخرین جلسه تدوین دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی ناگهان موضع اسنپ تغییر کرد. این موضوع می‌تواند به دلیل اختلافات داخلی اسنپ و جلوگیری این ‌دستورالعمل از انحصارطلبی‬⁩ باشد. برای مثال محمد رحمانی مدیر حقوقی اسنپ گفته بود هرگز با شهرداری قرارداد امضا نخواهیم کرد در صورتی که آقای علاقبند، مدیرعامل اسنپ موضع متفاوتی داشت. در اسنپ اختلافات داخلی وجود دارد.»

منشی پور ادامه داد: «اپلیکیشن راننده ⁧‫اسنپ‬⁩ دو سال است به دلیل رصد گوشی‌ها در‌ کافه بازار وجود ندارد. شورای رقابت دو‌ سال گذشته به رویه ضدرقابتی اسنپ رای نداد ولی در‌حال حاضر این رای داده شد، این به این معنی است که قانون‌گذار دارد پخته می‌شود.»

‏ مدیرعامل تپسی در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در مورد تفاوت موضع اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با تپسی در رابطه با دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی، گفت: «یکی‌از اعضای اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی موضع گیری‌های متفاوتی در‌مورد دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی داشته است. ما از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی جویا شدیم و‌گفتند این مواضع متعلق به اتحادیه نیست و نظر شخصی ایشان است.»

نگین انصاری، مدیرحقوقی تپسی با بیان اینکه عوارض درخواستی در ابتدا بین ۵ تا ۷ درصد بود و با مذاکره به ۲ درصد رسیدیم، گفت: «عقد قرارداد و پرداخت عوارض از سوی تپسی به شهرداری راهی را برای سهم خواهی از سایر کشی‌وکارهای آنلاین باز نمی‌کند.هر گونه اختلاف نظر و ابهام در دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی باید با توافق دو وزارت کشور و صمت رفع شود بنابراین نگرانی در مورد به مشکل خوردن این دستورالعمل با تغییر مسئولین وجود ندارد.»

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *