مدیر عامل شرکت پست ایران اعلام کرد:

تغییر رویکرد پست بستری برای توسعه استارت آپ ها ایجاده کرده است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به تغییر رویکرد پست، اعلام کرد: این تغییر رویکرد، بستری را برای توسعه کسب و کار استارتاپ ها در سایه همکاری با شرکت ملی پست فراهم آورده است.
به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست ایران، حسین نعمتی در نشستی به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست، با اشاره به همسویی شرکت ملی پست با تحولات روز دنیا، گفت: شبکه پستی کشور، همسو با تغییر و تحولات سایر شرکت های پست دنیا و همچنین در راستای اجرای طرح تحول دیجیتال، زیرساخت ها و امکانات لازم را برای توسعه بستر خدمات رسانی، فراهم آورده است.

وی با اشاره به یکصد و چهل و پنجمین سالروز تاسیس اتحادیه پستی جهانی و عضویت ایران در این اتحادیه از همان سال های بدو تاسیس، تصریح کرد: پست کشورمان در سال ۲۰۱۸ در بین ۱۷۳ کشور عضو، موفق به کسب رتبه ۴۸ شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه گزارشی از وضعیت پست در برخی شاخص های عملکردی ارایه داد و گفت: یکی از سرویس هایی که در سال های اخیر با توجه به نیاز روز مشتریان رونق گرفته، خرید و فروش اینترنتی است که در شش ماهه نخست امسال، ترافیک این مرسولات ۱۴ درصد بیشتر شده است.


نعمتی امکان پرداخت الکترونیکی در واحدهای پستی را یکی دیگر از نیازهای اساسی مشتریان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در تمامی واحدهای پستی دولتی این امکان فراهم شده است و درصدد هستیم تا دفاتر پیشخوان نیز به سیستم پرداخت الکترونیک تجهیز شوند.

وی افزود: به منظور تسهیل در خدمات رسانی شایسته تر به شهروندان، هم اکنون صد در صد نامه رسان ها نیز به دستگاه کارت خوان سیار مجهز شده اند.

معاون وزیر در خصوص آخرین وضعیت کارت های سوخت معطل مانده در دفاتر پستی نیز گفت: تاکنون بیش از ۹ میلیون کارت سوخت یعنی ۹۰ درصد کارت های صادر شده به مردم تحویل شده و حدود ۹۰۰ هزار کارت، در باجه های معطله باقی مانده است.

وی به همکاری پست با استارتاپ ها نیز اشاره کرد و افزود: تغییر رویکرد پست، بستری را برای توسعه کسب و کار استارت آپ ها در سایه همکاری با شرکت ملی پست فراهم آورده و تاکنون هفت فراخوان در موضوعات مختلف همکاری، اعلام شده است که مورد استقبال کسب و کارهای نوپا قرار گرفت.

نعمتی در خصوص فراهم کردن امکان خرید از سایت‌های ebay و آمازون نیز گفت: در این زمینه با مشکل تحریم برای پرداخت ها مواجه هستیم که امیدواریم با اتخاد تدابیر مناسب و راه کارهایی که ارایه شده است، این موانع را برطرف کنیم.

او درباره همکاری پست با الوپیک و راه اندازی سرویس الوپست، اظهار داشت: این سرویس در حال حاضر در تهران راه افتاده و تاکنون عملکرد قابل قبولی نیز داشته است و به زودی در سراسر کشور فراگیر می شود.

مدیرعامل در ادامه به برخی قابلیت ها و ظرفیت های شبکه پستی کشور اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی و ذاتی پست توزیع مرسولات است به همین دلیل، این شبکه روازنه بیش از سه میلیون مرسوله مردم را در سراسر کشور جابجا می کند.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال، ترافیک بسته و امانات پستی، ۴۱ درصد افزایش یافته است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *