مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران خبر داد؛

دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از ابلاغ «دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور» خبر داد.

به گزارش وبنا، علیرضا قنادان در صفحه توئیتر خود در این رابطه نوشته است:

«‏بالاخره با گذشت بیش از یکسال از آغاز جلسات کارشناسی چالشی و متعدد با حضور همه ذینفعان، “دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارایه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور” یا همان ⁧‫#تاکسی_اینترنتی‬⁩ به امضای وزرای محترم کشور و صمت ابلاغ شد.»



‏قنادان در رابطه با این دستورالعمل توضیح داده است:«مهم‌ترین چالش در روش نظارت بر شرکت‌های موسوم به ⁧‫تاکسی‌ اینترنتی‬⁩ حفظ جنبه‌های مثبت در مدل کسب‌وکار آن‌ها در عین کنترل آسیب‌ها و ابعاد منفی جانبی در حوزه‌هایی نظیر ایمنی سفر، مسایل زیست محیطی و آلودگی‌ هوا، محرمانگی اطلاعات، عدم رشد خودرومحوری در شهر و مواردی از این دست بود. ‏در این دستورالعمل ضوابط خاصی برای رانندگان، خودروها و شرکت‌های ⁧‫#تاکسی اینترنتی‬⁩ تعیین شده و نظارت بر اجرای این ضوابط از حیث حمل‌ونقلی بر عهده شهرداری‌ها خواهد بود. لذا ضمن حفظ استقلال شرکت‌ها، چارچوبی از الزامات در این حوزه رعایت خواهد شد.»

او در ادامه توییت‌های خود توصیح داده است: «در قالب دستورالعمل جدید ضوابط اعمال شده برای ناوگانی که به طور تمام وقت در این خدمات مشغولند مشابه تاکسی‌های رسمی خواهد بود. البته برای شرکتها جهت اعمال برخی از این استانداردها مهلت زمانی تدریجی در نظر گرفته شده است. شرکت‌های ⁧‫تاکسی اینترنتی‬⁩ برای فعالیت در شهرهای مختلف نیازی به اخذ مجوزهای متعدد از شهرهای کشور ندارند و فعالیت آنها در هر شهر در قالب اعلام موضوع و انعقاد یک قرارداد با فرمت پیوست دستورالعمل با شهرداری محل فعالیت خواهد بود.»

مطالب مرتبط:

فرآیندها و قواعد مجوزدهی و نظارت بر تاکسی‌های آنلاین، کاملا بی طرفانه باشد

اقدامات شهرداری تهران برای مجوزدهی و اخذ عوارض از تاکسی‌های آنلاین با حمایت وزارت ارتباطات انجام می‌شود 

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواهان ابطال مجوز تاکسی‌های آنلاین است 

شهرداری و وزارت کشور می‌خواهند میوه رسیده تاکسی‌های آنلاین را بچینند

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *