نخبگانی که تاکنون به کشور بازگشتند ۹۳ استارتاپ راه‌اندازی کردند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸

معاون مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی در خصوص آخرین وضعیت نخبگان ایرانی غیر مقیم گفت: تاکنون ١٢٨٠نفر از آنها به صورت دائم بازگشته اند و اقدام به راه اندازی ٩٣استارتاپ کرده اند.

سید علی حسینی معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر اساس برنامه ای که از چهار سال پیش در راستای جذب نخبگان ایرانی غیرمقیم داشتیم توانستیم طی ۴ سال نخبگانی را جذب کنیم تا در زمینه علم و دانش فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه عمدتا این افراد از دانشگاههای برتر بوده اند، عنوان کرد: افرادی که از صد تا چهارصد دانشگاه برتر هستند، بر اساس رزومه انتخاب می شوند و از نظر داشتن شاخص های علمی و فناوری، اقدام در زمینه «های تک»، پتنت خوب و… گلچین می شوند.


حسینی خاطر نشان کرد: تاکنون ۴هزار و ۷۸۰ نفر از متخصصان و ایرانیان خارج کشور پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ارسال و در قالب سخنرانی، پروژه موقت، پروژه خارج از کشور در ایران فعالیت کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲۸۰ نفر به صورت دائم به کشور برگشته اند.

وی با بیان اینکه این نخبگان در قالب شرکتهای دانش بنیان و استارت اپ ادعا فعالیت می کنند،گفت: تاکنون ۹۳ استارتاپ توسط این نخبگان راه اندازی شده است.

معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری گفت:به غیر از راه اندازی استارت اپ، ایجاد شرکتهای دانش بنیان، همکاری با این شرکتها،تدریس در دانشگاه‌ها و …از دیگر فعالیت نخبگان غیر مقیم ایرانی در کشور به شمار می رود.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *