در راستای رتبه بندی شرکت های حوزه فناوری اطلاعات؛

سازمان نظام صنفی رایانه‏ ای و مرکز ملی رتبه‏ بندی اتاق ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
تفاهمنامه سازمان نظام صنفی رایانه‏ ای و مرکز ملی رتبه‏ بندی اتاق ایران با موضوع رتبه بندی شرکت های حوزه فناوری اطلاعات امضا شد.

در این تفاهم نامه که روز چهارشنبه ۲۷ شهریور به امضای محمدباقر اثنی عشری رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای و امین الله فرهادی مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران رسید، طرفین بر همکاری مشترک برای ایجاد الگویی برای رتبه بندی سازمان عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای تاکید کردند.

علی آذرکار دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به جلسات برگزار شده با مدیرعامل و کارشناسان مرکز ملی رتبه بندی، این جلسه را حاصل پیگیری های چند ماهه دانست و ابراز امیدواری کرد که مدل مورد نظر بتواند جایگاه درست شرکت های عضو سازمان را ارزیابی کرده و مسیری را برای توسعه و پیشرفت آن ها ایجاد کند.
امین الله فرهادی نیز ضمن اشاره به این که مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران پیرو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۹ در ساختار نظارتی اقتصادی کل کشور تشکیل شده، به نقش رتبه بندی شرکت ها در حوزه های مختلف کسب و کار در شفاف سازی اقتصاد کشور، ایجاد تمایز بین فعالان اقتصادی از طریق بکارگیری روش‌های استاندارد و شناخته شده بین‌المللی، تسهیل تعاملات کسب و کاری شرکت های داخلی با شرکت های بین المللی و نیز ایجاد بستری قابل اعتماد برای اعطای امتیازات ویژه به فعالان اقتصادی اشاره کرد.
محمدباقر اثنی عشری هم ضمن اشاره به تشکیل شورای عالی انفورماتیک در ۳۰ سال گذشته و ایجاد یک روش رتبه بندی برای شرکت های حوزه انفورماتیک، به مشکلات فعلی این رتبه بندی اشاره کرد و نیاز شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای به تبیین یک مدل رتبه بندی پویا و متناسب با شرایط عمومی این شرکت‌ها را مورد تاکید قرار داد.
علی آذرکار در پایان نشست خاطر نشان کرد که برای اجرایی شدن این تفاهم نامه، یک کارگروه مشترک تشکیل شده و نقشه راه فعالیت های مربوط به تبیین مدل رتبه بندی آغاز خواهد شد.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *