عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران:

اجرا و پیاده سازی سرویس ها در طرح تحول دیجیتال بر عهده شرکای بخش خصوصی پست است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

اجرا و پیاده سازی سرویس ها در طرح تحول دیجیتال بر عهده شرکای بخش خصوصی پست است
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران با اشاره به اجرای طرح تحول دیجیتال در پست، گفت: در قالب طرح تحول دیجیتال، ۱۰ سرویس اصلی پست به ۹۸ سرویس جزیی تر تبدیل شده است که این سرویس ها با فراخواندن بخش های خصوصی، به صورت مشارکتی ارایه می شود.
به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران در نشست با نمایندگان بخش های خصوصی که در فراخوان عمومی پست، شرکت کرده بودند، با اشاره به اجرای طرح ستاپ (سکوی تجارت الکترونیک پست)، گفت: هدف ستاپ این است که با همکاری کسب و کارهای خلاقانه، بستری فراهم شود تا مشاغل و کسب و کارهای سنتی دیجیتال و به روز شوند.
قادری با تاکید بر اینکه اجرای ستاپ معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی می تواند رونق اقتصادی به همراه داشته باشد، گفت: در پیاده سازی این طرح، به دنبال این هستیم تا تامین نیاز مشتریان را برون سپاری کنیم، زیرا خدمات گسترده ای که پست می تواند در حوزه حمل و نقل در اختیار کسب و کارها قرار دهد، قادر است زنجیره ارزش را تکمیل کند.
وی به اجرای طرح دیجیتال در شرکت ملی پست نیز اشاره کرد و افزود: در قالب طرح تحول دیجیتال، ۱۰ سرویس اصلی پست به ۹۸ سرویس جزیی تر تبدیل شده است که این سرویس ها با فراخواندن بخش های خصوصی، به صورت مشارکتی ارایه می شود.
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، با بیان اقدامات انجام شده در این زمینه، تصریح کرد: تاکنون هفت خدمتی که نقش مهمتری در تکمیل زنجیره ارزش دارند به فراخوان عمومی گذاشته شده است تا به سرعت، بستر سرویس دهی آنها فراهم شود.
او با اشاره به اینکه تنها با متنوع کردن سرویس ها نمی توان پاسخگوی نیاز مشتریان بود، افزود: در طرح تحول دیجیتال، اجرا و پیاده سازی سرویس ها و ارتباط مستقیم با مشتریان بر عهده شرکای بخش خصوصی است.
قادری، در خصوص نحوه مشارکت و طراحی مدل کسب و کار پست با بخش خصوصی نیز گفت: با توجه به اینکه مدل ارتباط و تعامل هر کسب و کاری با مشتریانش متفاوت است بنابراین، همکاری پست نیز با شرکت های مختلف به شیوه های متنوع انجام می شود.
وی لازمه به موفقیت رسیدن این مشارکت را انحصاری نبودن سرویس ها، رعایت قوانین و مقررات موجود، رسیدن به الگوی برد -برد برای هر دو طرف، رعایت انصاف و حقوق معنوی شرکا و ممانعت از ایجاد ممنوعیت کار شرکت های مختلف برای یکدیگر عنوان کرد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران، نظارت بیشتر بر اجرای فرایندها، بهبود کیفیت و سرعت حمل و جابجایی و توزیع کالاها و بسته ها و رعایت قوانین و مقررات در نوع کالاها و خدمات ارسالی از سوی پست را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: بازاریابی در فضای سکو و کسب و کارهایی که در این فضا به عرضه کالاها و خدمات خود می پردازند، فرصت مناسبی برای همکاری بخش خصوصی با پست ایجاد کرده است.
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *