چگونه از الوپست استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

با توافق صورت‌گرفته بین شرکت ملی پست و الوپیک، مردم می‌توانند تمامی خدمات پستی را بدون مراجعه حضوری به دفاتر پستی، در منازل یا محل موردنظر خود دریافت کنند.

از جمله مزایای این خدمت اینکه، شهروندان با نصب اپلیکیشن الوپیک بر گوشی تلفن همراه خود قادر هستند تمام مراحل ارسال پاکت ها و بسته های خود را به صورت آنلاین تا رسیدن به مقصد رصد کرده و از اینکه بسته موردنظر در هر لحظه از شبانه‌روز کجا و چه مرحله‌ای از ارسال است، مطلع شوند.

چگونه از الوپست خدمت بگیریم؟


با راه اندازی سرویس الوپست، شما می‌توانید هرجا که هستید، نامه یا بسته پستی خود را به هر شهری که می‌خواهید ارسال کنید. کافیست روی اپلیکیشن موردنظر، به قسمت الوپست رفته و درخواست خود را ثبت کنید. در این قسمت می بایست بخش های مشخص شده تکمیل تا پس از آن مرسوله وارد شبکه پستی شود. پس از ثبت نهایی، شما می توانید تا رسیدن مرسوله به مقصد آن را رصد کنید.

ثبت درخواست شامل چه مراحلی است؟

ثبت اطلاعات فرستنده: ابتدا مکان دقیق خود را انتخاب کنید و تایید آدرس را بزنید. در این مرحله بسیار مهم است که اطلاعات پلاک و واحد حتما وارد شود.

ثبت اطلاعات فرستنده: اول از همه شهر مقصد را انتخاب کنید. دقت کنید که شهر به صورت پیش‌فرض روی تهران قرار داده شده است اما در صورتی که می‌خواهید به شهر دیگری بفرستید، حتما شهر مقصد را در این بخش تغییر دهید. کادرهای بعدی را با اطلاعات مورد نیاز پر کنید.

ثبت مشخصات مرسوله: در این قسمت مرسوله‌ها به سه بخش تقسیم شده اند که این سه بخش شامل: پاکت ۲ کیلیویی (اگر بسته شما زیر ۲ کیلوگرم وزن دارد، این گزینه را انتخاب کنید. نامه‌ها و پاکت‌ها در این دسته قرار می‌گیرند)، بسته ۲۵ کیلویی و بسته ۳۰ کلیویی است. این مرحله بسیار مهم است و دقت در انتخاب گزینه صحیح از اتلاف وقت جلوگیری می کند.

ارزش و وزن بسته: حتما اطلاعات مورد نیاز در این بخش را کامل کنید، چون در غیر این صورت بسته شما شامل بیمه نخواهد شد. بیمه شدن بسته به این معنی است که اگر اتفاقی برای بسته بیافتد، خسارت آن کاملا پرداخت خواهد شد.

محتویات مرسوله: حتما تعداد، نام برند، سایز و.. را وارد کنید. بسیاری از مشتریان، کسب و کارها هستند که در تعداد بالا ارسال می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید چند کالا را ارسال کنید، حتما تعداد آن را مشخص کرده و نوع کالا را بنویسید. در صورتی که اطلاعات وارد شده با اطلاعات مرسوله مغایرت داشته باشد، مرسوله برگشت داده می‌شود و هزینه بازگشت هم از اعتبار شما کم خواهد شد.

بسته‌بندی: در این قسمت شما تعیین می‌کنید که آیا بسته شما به بسته‌‌بندی نیاز دارد یا خیر. اگر به بسته‌بندی نیاز دارید، کافیست ابعاد بسته خود را اندازه بگیرید و یکی از موارد پیشنهاد شده را متناسب با ابعاد آن انتخاب کند. بهتر است خودتان بسته‌بندی نکنید و یکی از بسته‌بندی‌های پیشنهادی را انتخاب کنید چون در صورتی که پست بسته‌بندی شما را تایید نکند، بسته بازگشت داده خواهد شد.

انتخاب زمان ارسال: انتخاب کنید که می‌خواهید بسته شما چه زمانی ارسال شود (همین حالا یا بعدا). اگر گزینه بعدا را انتخاب کنید، می‌توانید روز و ساعت دقیق را تعیین کنید تا درخواست شما در تاریخ مورد نظر برای پیک ها ارسال شود.

پرداخت هزینه: در این مرحله تمام هزینه‌ها به صورت کامل و دقیق برای شما نمایش داده می‌شود تا بتوانید تصمیم بگیرید. نکته بسیار مهم در این مرحله این است که هزینه پست از طریق الوپست هیچ تفاوتی با هزینه پست مستقیم در دفتر پستی ندارد.

اگر الوپست فعال نبود، چه باید کرد؟

اگر اپلیکیشن را باز کردید اما الوپست فعال نبود، مشکل این است که اپلیکیشن به روز رسانی نشده است. به همین دلیل کافیست اپلیکیشن الوپیک را به روزرسانی کرده تا امکان دریافت خدمات الوپست فراهم شود.

اگرچه سرویس الوپست در حال حاضر فقط در تهران فعال است اما به زودی در سایر شهرهای بزرگ کشور از جمله مشهد، تبریز، اصفهان، کرج و شیراز راه اندازی می شود و در مراحل بعدی تمام شهرهای کشور را در برخواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

 “الوپست” آغاز به کار کرد

«الوپست» خلا سرویس درب تا درب شرکت پست را پر خواهد کرد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *