بیانیه اتحادیه کشوری کسب و‌کارهای مجازی پبرامون شکایت شهرداری از آن اتحادیه؛

شهرداری تهران با مقاومت مقابل توسعه کسب‌وکارهای نوآور به تهران هوشمند دست نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸
توقف در رتبه‌بندی کسب‌وکار‌های مجازی

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با انتشار بیانیه‌ای به شکایت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آن اتحادیه واکنش نشان داد.

به گزارش وبنا متن این بیانیه به شرح زیر است:

موضوع قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت تاکسی‌های آنلاین طی ماه‌های گذشته، یکی از موضوعات مورد بحث در رسانه‌ها بوده و در تمام این مدت از یک سو معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و از سوی دیگر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، تلاش کرده‌اند تا فعالیت این شرکت‌ها را به دلیل عدم نظارت شهرداری بر آنها، غیرقانونی جلوه دهند.
در آخرین اقدام نیز شهرداری، از اتحایه کسب و کارهای مجازی برای مجوزدهی به این شرکت‌ها شکایت کرده است، حال آنکه طبق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی، اتحادیه تنها مرجع صلاحیت‌دار برای صدور مجوز کسب و کارهای مجازی و از جمله تاکسی‌های آنلاین است.
اتحادیه ویژه کسب و کارهای مجازی در سال ۹۶ با تشکیل جلسه توسط دادستان کل کشور، با حضور نمایندگان وزارت کشور، شهرداری، پلیس و … به عنوان مرجع اصلی مجوزدهی و نظارت بر کسب و کارهای آنلاین ایجاد شده و مجوز فعالیت تاکسی‌های آنلاین نیز توسط این اتحادیه صادر می‌شود.
نکته جالب توجه این است که نهادهای دولتی از جمله وزارت ارتباطات، وزارت صمت، معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات مقررات زدایی، همگی طی این سال‌ها مجوز فعالیت این سامانه‌ها را به رسمیت شمرده‌اند. در این میان به نظر می‌رسد تنها شهرداری است که بدون توجه به مسیر قانونی‎ تصویب دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های آنلاین، بر خلق مجوز جدید اصرار دارد و به دنبال این است که با تحمیل هزینه اضافی به این کسب و کارها، مانعی برای رشد و توسعه آنها بتراشد.
خوشبختانه کارآفرینان جوان کشور و کسب و کارهای آنلاین، طی سال‌های اخیر هیچگاه در برابر مانع‌تراشی‌های اینچنینی عقب ننشسته و همواره در مسیر حرکتشان استوار و پایدار بوده‌اند. از شهرداری نیز دعوت می‌کنیم تا به جای سنگ‌اندازی و ممانعت از حرکت کسب و کارهای مجازی، مسیر را برای کارآفرینان جوان و پرانرژی کشورمان هموار کند.
آقای شهردار! تهران هوشمندی که به درستی می‌خواهید به سمت آن حرکت کنید، محقق نخواهد شد مگر اینکه شما به جای مقاومت در برابر رشد و توسعه کسب و کارهای تکنولوژی محور و نوآور، همراه آنها شوید و از کمک آنها برای رسیدن به این هدف استفاده کنید.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *