واردات محصولات زیستی با توسعه فعالیت شتاب‌دهنده‌ها کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت شتاب دهنده ها در کشور، بر حمایت ستاد از شکل گیری شتاب دهنده های تخصصی در حوزه زیست فناوری تاکید کرد.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی درباره شکل گیری شتاب دهنده های زیستی در کشور، تصریح کرد: توسعه شتابدهنده های حوزه دارویی و زیست فناوری تحول آفرین هستند و برخی از این شتاب دهنده ها تاثیرات مثبتی بر روی بازار این حوزه می گذارند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: یکی از مهم ترین اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از شکل گیری شتاب دهنده ها در کشور است، زیرا این شتاب دهنده ها با حضور جوانان مستعد کشور راه اندازی می شوند و پتانسیل بالایی برای ایجاد تغییر در حوزه زیستی کشور دارند.


به گفته قانعی، شتاب دهنده های زیستی فعال در کشور در حوزه های مختلفی چون دارو، واکسن، پروبیوتیک، آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی، داروهای نوترکیب، کیت تشخیصی، سلامت الکترونیک، داروهای پیشرفته و نانو دارو فعالیت دارند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که اگر فعالیت شتاب دهنده ها را توسعه دهیم، واردات محصولات زیستی و خروج ارز از کشور کاهش می یابد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *