نشست جشنواره وب و موبایل ایران با خبرنگاران

اولین دورهمی جشنواره وب و موبایل ایران با حضور خبرنگاران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

جشنواره وب و موبایل ایران امسال درنظر دارد که هر ماه یک نشست صمیمی با اعضای فعال بخش‌های مختلف اکوسیستم استارتاپی ایران برگزار کند تا در این نشست‌ها با بررسی دقیق نظرات تمام اعضا و بازیگران اصلی اکوسیستم بتواند نیازهای همه اعضای اکوسیستم را پوشش دهد.

اولین نشست از این سری نشست‌های جشنواره وب و موایل ایران امروز با حضور خبرنگاران حوزه فناوری در خانه فرهنگ دیهیم برگزار شد. در این نشست ابتدا میلاد احرامپوش از فرایندها و اتفاق‌های جدید جشنواره وب و مبوایل ایران سخن گفت و سپس با معرفی کامل هفت شهر، اطلاعات کاملی از شهرهایی که جشنواره وب و مبوایل ایران امسال به آنها سفر خواهد کرد ارایه کرد.

هفت شهر نام بخش جنبی از جشنواره وب و موبایل ایران است که تلاش می‌کند به اکوسسیتم استارتاپی شهرهای در مسیر رشد کمک کند. بر همین اساس، از مرداد ماه امسال تا قبل از برگزاری مراسم اختامیه جشنواره وب و موبایل ایران،‌ کنفرانس‌های یک روزه با تمرکز بر مشکلات اکوسیستم در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود. اولین رویداد هفت شهر، پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸ در شهر اصفهان برگزار می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر در این رویداد شرکت خواهند کرد.


این رویداد با حمایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی، ‌سازمان ملی کارآفرینی و اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود. پس از اصفهان، رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران به شهر زنجان خواهد رفت و دومین رویداد استانی در تاریخ ۷ شهریور در شهر زنجان و با حمایت و همکاری اعضای فعال اکوسیستم کارآفرینی این شهر برگزار خواهد شد.

همچین در این نشست آرش افشین به نمایندگی از شرکت EMRC و مرکز نوآروی آو به ارایه اطلاعات مربوط به کسب و کارهای آنلاین و تغییر رفتار مصرف‌کننده بین سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در افراد بالای ۱۵ سال پرداخت.

در این گزارش که حاصل آخرین تحقیق شرکت تحقیقات بازار EMRC است به نفوذ اینترنت در کشور اشاره شده است. بنا بر این گزارش، دسترسی به اینترنت در طول این سال ها ۴۹درصد افزایش داشته و همچنین استفاده از تلفن همراه هوشمند با رشد ۷۰ درصدی مواجه بوده است.

در این گزارش نسبت به گزارش سال ۹۴، وابستگی مردم به اینترنت در پاسخ به این سوال که آیا بدون اینترنت و تلفن همراه هوشمند می‌توانند زندگی کنند با رشد ۳۸ درصدی مواجه بوده است که نشان‌دهنده نفوذ اینترنتی در تمام اقشار جامعه است.

در پژوهش انجام شده از افراد بالای ۱۵ سال در شهرهای اصلی، ۷۵ درصد از افراد، کاربر شبکه‌های اجتماعی بودند و اینستاگرام با پوشش ۵۶٪ بالاترین میزان فعالیت کاربران در شبکه مجازی را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش آمده که ۷۴٪ مردم حداقل یک بار مشتری کسب و کار های آنلاین بودند و و ۱۶ درصد افراد جامعه حداقل یکبار تحت تاثیر تبلیغات به خرید اینترنتی پرداختند. همچنین تبلیغات دیجیتال تا ۴۳٪ بیشترین میرزان تاثیر گزاری بر روی کاربران را داشته است.

از ۷۴٪ افرادی که از کسب و کار های آنلاین استفاده کرده اند خدمات رزرو آنلاین تاکسی رتبه اول استفاده از خدمات اینترنتی را با ۴۰درصد به خود اختصاص داده و در ادامه خدمات مالی و بیمه، فروشگاه های اینترنتی رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

از بین سرویس های رزرو انلاین تاکسی، اسنپ با ۸۵ درصد در رتبه اول و در ادامه تپسی با ۱۹ درصد ، تاچسی با ۵درصد و ماکسی با ۵ دردص در رتبه های بعدی قرار داند.

در بخش خدمات مالی و بیمه آنلاین نیز اپلکیشن آپ با ۴۹٪ در رتبه اول و اپلکیشن۷۸۰ با ۲۷٪ در رتبه دوم و روبیکا با ۱۹٪ در رتبه سوم این لیست قرار دارد.

همچنین در بخش پلتفرم های خرید آنلاین پیامرسان تلگرام با ۳۵٪ قبل از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید به ترتیب با ۳۱ و ۲۸ درصد در رتبه اول پلتفرم‌های قرار گرفته که کاربران در اینترنت برای خرید از آن استفاده می‌کنند.

همچنین ۵۶ درصد افرادی که در سال ۹۷ اقدام به رزرو هتل و اقامتگاه کرده‌اند از روش آنلاین برای رزرو خود استفاده کرده ان. که به طور مشخص می‌تواند به اولین صنعتی اشاره کرده که استفاده از استارتاپ ها نسبت به دیگر روش ها سنتی بیشتر از ۵۰درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

در پایان این مراسم، میلاد احرامپوش و شایان شلیله، بنیانگذاران جشنواره وب و موبایل ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *