اولین گام اجرایی دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند قدرتمندانه برداشته شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

اولین جلسه شورای سیاستگذاری دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند به منظور انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری بهتر نمایشگاه با حضورنمایندگان وزارتخانه ها ، سازمان ها ، انجمن ها و اتحادیه ها در محل سالن جلسات وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای شجاعان( رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار ) ضمن تشکر و قدردانی از حاضرین در جلسه و با تشکر از نهاد ریاست جمهوری ،شهرداری تهران و تمام کسانی که در حوزه شهر هوشمند دربرگزاری اولین نمایشگاه یاری کردند به آغاز جلسه پرداختند.

وی افزود با توجه به روند بسیار خوب نمایشگاه در سال گذشته انتظار می رود امسال با برنامه ریزی مناسب نمایشگاه بهتر و مستقلی داشته باشیم .
در ادامه آقای رضائیان دبیر اجرایی نمایشگاه با بیان گزارش کوتاهی از نمایشگاه سال گذشته به ارائه برنامه نمایشگاه امسال پرداخت.


وی عنوان کرد نمایشگاه امسال کاملا هوشمند برگزار میگردد همچنین جهت مشارکت حداکثری شرکت کنندگان خارجی ، شرایط مناسبی در نظر گرفته شده که علاوه بر اینکه مهر ورود به کشور ایران را ندارند تمامی هزینه اقامت نیز توسط دبیرخانه اجرایی پرداخت میگردد. همچنین از حضور حداکثری خبرنگاران برای پوشش خبری و نشست خبری با مقامات ارشد اطلاع داد و اعلام آمادگی برای هرگونه نشست خبری تخصصی همانند سال گذشته را خبر داد.
همچنین با اشاره بر تفاهم نامه همکاری نمایشگاهی در حوزه خارجی با نماینده فیرا اسپانیا که بزرگترین برگزار کننده نمایشگاه شهر هوشمند در بارسلون است که دو بار در تهران حضور پیدا کردند وهمچنین به برقراری ارتباط با نمایشگاه شهر هوشمند سئول برای استفاده از توانمندی ها و دستاوردها پرداخت که این تفاهم نامه ها میتوانند مشارکت شرکت های بین المللی را به همراه داشته باشد .
آقای بینا مدیر پروژه دولت هوشمند ؛ با توجه به پراکندگی و جزیره ای بودن برگزاری نمایشگاه ها در حوزه هوشمند سازی آنها را به حضور در یک نمایشگاه واحد و مستقل دعوت به همکاری و مشارکت می کند که خروجی مطلوبی را شاهد باشیم .همچنین دعوت از گروه D8؛ هشت کشور در حال توسعه که دبیرخانه اش در پارک علم و فناوری پردیس به مدت سه سال در اختیار تهران قرار دارد را میتوان از ظرفیت های خیلی خوب آنها به منظور ارتقا کیفیت نمایشگاه امسال استفاده کرد .

آقای محمدی نماینده سازمان شهرداری ها و دهیاریها ؛ در ابتدا با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه سیاستگذاری شهر هوشمند و همچنین مطالعاتی که در این زمینه انجام شده صحبت خود را آغاز کرد در ادامه از شکل گیری کمیته ملی شهر هوشمند خبر داد همچنین برای استفاده از ظرفیت شرکت های خارجی با کمک سازمان سرمایه گذاری به مطرح کردن دو پنل تخصصی پرداخت .
سازمان سرمایه گذاری با ایجاد قوانین و مقررات نماینده شرکت های خارجی را جهت سرمایه گذاری در ایران تشویق کنند وجلساتی را در نمایشگاه شکل دهند همچنین تاکید به همکاری با شهر های خواهر خوانده جهت هم افزایی پرداخت.
وی افزود: ظرفیت پارک علم و فناوری میتواند ارتباط خیلی خوبی در این مباحث برقرار کند و به عنوان نکته آخر برگزاری همایش های یک روزه در کنار نمایشگاه ها را مورد توجه قرار دهیم.

آقای ابراهیمی رئیس آکادمی اینترنت اشیا؛ ابتدا از روند بسیار خوب نمایشگاه در سال گذشته و بارسلون که اتفاق بسیار خوبی بود صحبت کرد و همچنین اقداماتی که انجام شد. وی به وجه تمایز میان تهران هوشمند و شهر هوشمند پرداخت که که در تهران هوشمند ساختار به طور کلی علمی است اما در نمایشگاه شهر هوشمند به صورت کاملا کاربردی و بصورت تخصصی برگزار میگردد. در ادامه استارت اپ ویکند های دانش آموزی را یاد کرد همچنین با تاکید بر چند نکته اساسی مانند فرهنگ سازی شهر هوشمند در سرای محلات و تعامل با مردم پرداخت.
آقای سنجری نماینده سازمان فناوری اطلاعات: تعدد نمایشگاه ها را مطرح کرد و انها را به تجمیع در یک واحد مستقل دعوت کرد . همچنین بحث فرهنگی را بیان نمود که در شهر هوشمند مورد توجه قرار نگرفته وبه معرفی کارگزار منطقه ۲ شهرداری در بحث استارت اپ ویکند شهری برای همکاری پرداخت .
آقای احمدی نماینده شورای اسلامی شهر تهران و کمیته شفافیت و شهر هوشمند؛ با مطرح کردن اشتراک گذاری تجارب فضای نمایشگاه را به سمت تبادل نظر و اشتراک گذاری سوق داد.
آقای شاهرخی نماینده کسب و کار های اینترنتی؛ از هوشمندسازی در جهت حمایت از معلولان و سیستم پرداخت شهری اعلام نظر کرد و بیان نمود که نام کنفرانس و تم آن به نمایشگاه جهت میبخشد و تاکید بر تمرکز روی وب و اپلیکیشن پرداخت وآمادگی همکاری خود را در این زمینه اعلام کرد .
آقای مسعودی دبیر کل اتحادیه شرکت های فنی مهندسی ،حفاظت الکترونیک و شبکه های ایمنی ؛ خواستار توجه در بحث تولید داخل شدند همچنین امنیت شهر هوشمند را بیان کردند.
آقای هرندی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهر سازی با مطرح کردن رویکرد حل مسئله یا خلق مسئله سخنان خود را آغاز کرد همچنین استفاده از داده های کلان و قوانین و مقررات در این حوزه مطرح کرد.

همچنین در پایان جلسه نماینده نهاد ریاست جمهوری ، وزارت کشور ، وزارت ورزش و جوانان ، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو ،وزارت علوم تحقیقات و فناوری ،شهرداری تهران ،شورای اسلامی شهر تهران ، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ، سازمان فناوری اطلاعات ایران ، سازمان شهرداری ها و دهیاریها ی کشور ،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ،آکادمی اینترنت اشیا، اتحادیه صوتی و تصویری و تلفن همراه ،اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی ،اتحادیه شرکت های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه های ایمنی ،انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ، انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و دانشگاه آزاد اسلامی هر کدام به اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند پرداختند.
دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند از تاریخ ۲۲ الی ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸ در مصلی تهران برگزار میگردد .
جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم با شماره ۲۲۸۹۳۲۴۴ و www.iransmartcity.com دبیرخانه اجرایی نمایشگاه تماس حاصل فرمایید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *