مدیر عامل شرکت زیرساخت اعلام کرد:

مشکل واردات گوشی با اطلاعات پاسپورت، به اختلال در واردات مربوط است، نه ضعف سامانه رجیستری

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

مدیر عامل شرکت زیر ساخت با اشاره به تقاضای بازار گوشی تلفن همراه گفت: مشکل اصلی در قاچاق گوشی با اطلاعات پاسپورت مربوط به واردات است که هنوز نتوانسته تقاضای بازار را پوشش دهد و همین امر فضا را برای چنین سو استفاده‌هایی باز می‌کند اما این به معنای دور زدن طرح رجیستری نیست.
به گزارش وبنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به شیوه جدید سودجویی در فضای مجازی برای دور زدن طرح رجیستری که با پرداخت مبلغی اقدام به اخذ شماره گذرنامه کاربران می‌کنند تا گوشی‌هایی را به صورت قاچاق وارد کشور کنند، گفت: سامانه ثبت تلفن همراه (رجیستری) مو لای درزش نمی‌رود و این مشکل مربوط به سامانه مذکور نیست.

وی افزود: در واقع چون این امکان فراهم شده است که افراد بتوانند یک بار در سال در مسافرت‌های خارج از کشور با خود یک گوشی وارد کشور و آن را ثبت کنند و با توجه به اینکه بسیاری از مسافران هیچ تلفن همراهی با خود نمی‌آورند، همین امر سبب شده است عده‌ای سودجو از فضای ایجاد شده سو استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیام سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خطاب به مردم مبنی بر قرار ندادن اطلاعات شخصی‌شان در اختیار دیگران تصریح کرد: افراد با در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی خود به دیگران در واقع حق خود برای استفاده از تسهیلات و فرصت‌ها را از دست می‌دهند و این ضعف سامانه رجیستری نیست.


فتاحی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی مربوط به واردات است که هنوز نتوانسته تقاضای بازار را پوشش دهد، گفت: همین امر فضا را برای چنین سو استفاده‌هایی باز گذاشته است اما باز هم این به معنای دور زدن طرح رجیستری نیست.

وی افزود: مسله مطرح شده ضعف سامانه و مربوط به وزارت ارتباطات نیست، بلکه مربوط به چرخه معیوبی است که در این فرآیند در جریان است و مردم نباید به این طریق خود را از حق قانونی‌شان محروم کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *