تحول کسب و کارهای آنلاین ایران در بین سال های ۹۴ و ۹۷ به گزارش گروه emrc؛

%۷۴ از شهروندان حداقل یک بار مشتری کسب و کارهای آنلاین بوده اند / خریداران فروشگاه های اینترنتی با ۲۱۴ % و مشتریان تاکسی های آنلاین با ۱۶۶% بیشترین میزان رشد را داشته است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

گزارش گروه شرکت تحقیقات بازار امروز (emrc) از وضعیت کسب و کارهای آنلاین ایران منتشر شد.

در این گزارش که امروز ۱۳ مرداد ۹۸ در نشست خبری دی ان ای یونیون منتشر شد، وضعیت کسب و کارهای آنلاین در بین سال های ۹۴ و ۹۷ مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش وبنا، این گزارش از رشد ۳۸ درصدی وابستگی به اینترنت، رشد ۷۰ درصدی استفاده از تلفن همراه هوشمند و رشد ۴۹ درصدی دسترسی به اینترنت در فاصله سال های ۹۴ و ۹۷ حکایت دارد.


در پژوهش انجام شده از افراد بالای ۱۵ سال در شهرها اصلی ۷۵٪ از جامعه کاربر شبکه های اجتماعی است.
اینستاگرام با ۵۶% از کاربران شبکه های اجتماعی نفوذ بالایی را داشته است.
نفوذ بالای این پلتفرم و دسترسی راحت تر به گروه هدف، همچنین منجر به جذب سرمایه گذاری های تبلیغاتی در این فضا شده است.

%۷۴ از شهروندان حداقل یک بار مشتری کسب و کارهای آنلاین بوده اند.
۱۶ % از جامعه حداقل یک خرید تحت تاثیر تبلیغات رسانه ها داشته اند و تبلیغات فضای دیجیتال با ۴۳% بیشترین میزان تاثیرگذاری را داشته است.

در سال ۹۷ نتایج پژوهش از افراد بالای ۱۵ سال نشان می دهد که شبکههای اجتماعی، پیامرسانها و اپلیکیشن های موسیقی بالاترین نفوذ را در بین کاربران اپلیکیشن های تلفن همراه / تبلت دارند.

همچنین بر اساس نتایج این پژوهش ۳۵ % از کاربران اپلیکشن ها از طریق اپلیکیشن، مشتری کسب و کارهای آنلاین از جمله فروشگاه های اینترنتی، ارائه دهندگان خدمات مالی و پرداخت آنلاین، ارائه دهندگان رزرو آنلاین خدمات حمل و نقل هستند.

در این پژوهش که از سال ۹۴ تاکنون به صورت طولی در فواصل منظم به گردآوری اطلاعات پرداخته، خریداران فروشگاه های اینترنتی با ۲۱۴ % و پس از آن مشتریان خدمات رزرو آنلاین تاکسی با ۱۶۶% بیشترین میزان رشد را داشته است.

نتایج پژوهشی در افراد بالای ۱۵ سال در شهرهای اصلی نشان می دهد در سال ۹۷ در حدود ۴۰ % از جامعه مشتری ارائه دهندگان خدمات رزرو آنلاین تاکسی بوده اند.

برندهای متعددی خدمات رزرو آنلاین تاکسی ارائه می کنند، که در بین آنها اسنپ با ۸۴ % از کاربران خدمات رزرو آنلاین تاکسی بیشترین نفوذ را داشته است.

برای مطالعه متن کامل این گزارش روی لینک زیر کلیک کنید.

گزارش emrc از تغییر و تحولات کسب و کارهای آنلاین 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *