گروه بندی های دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

یکی از تغییرات جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۷ بروزرسانی گروه‌بندی‌ها و شفاف‌سازی تعاریف هر گروه بود. در سال ۹۷ تعدادی گروه، به گروه‌بندی‌های جشنواره اضافه شدند و تعدادی هم پس از بررسی شرکت‌کنندگان سال قبل با سایر گروه‌ها ادغام شدند و در نهایت تعداد ۸۷ گروه در این سال اعلام شدند.

در سال ۹۸ پس از بررسی شرکت‌کنندگان گروه‌های دوره‌ی قبل و نیز با بررسی ملاک‌های بین‌المللی استاندارد، گروه‌بندی‌ها مجددا بازبینی و دستخوش تغییرات شدند.

یکی از اساسی‌ترین تغییرات گروه‌ها این است که امسال نگاه جامع‌تری به آنها داشته‌ایم و وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در گروه‌های زیادی در کنار هم قرار گرفته‌اند. به این صورت که در گروه‌های متعددی هم تندیس وب و هم تندیس موبایل در نظر گرفته شده است. برای مثال در گروه سرویس‌های خدمات شخصی و منزل هم یک وبسایت برنده خواهیم داشت و هم یک اپلیکیشن برنده.


در برخی گروه‌ها نیز این امکان وجود نداشت و با درنظر گرفتن فضای رقابتی عادلانه و تعداد وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه، صرفا تندیس وب و یا تندیس موبایل در نظر گرفته شده است. برای مثال در شاخه‌ی بازی و سرگرمی به غیر از گروه بازی‌های تحت وب که فقط تندیس وبسایت خواهد داشت، به بقیه ی گروه‌های این شاخه تندیس موبایل تعلق می‌گیرد.

همانند سال گذشته تعدادی گروه ویژه نیز در کنار این گروه‌ها مشخص شده‌اند که برندگان این گروه‌ها از میان تمامی شرکت کنندگان و نه صرفا گروه های خاص تعیین می‌شوند. امسال تعداد گروه‌های ویژه‌ی جشنواره وب و موبایل ایران به ۱۸ گروه تغییر پیدا کرده است و این در صورتی است که در سال گذشته تنها ۹ گروه ویژه تعیین شده بود.

در مجموع امسال تعداد گروه های جشنواره وب و موبایل ایران ۷۵ گروه می‌باشد که در زیر این گروه‌ها و تعاریف آنها را مشاهده می‌کنید.

لازم به ذکر است که امسال در راستای پاسداری از زبان فارسی در جشنواره وب و موبایل ایران، گام کوچکی برداشته ایم که در این گام گروه‌ها و تعاریف آنها با همکاری انجمن ویراستاری و درست نویسی توسط کارشناسان این انجمن بازبینی و ویراستاری گردیده اند.

ّهمچنین از دیگر گروه‌های ویژه‌ی در نظر گرفته شده برای امسال،‌ معرفی بهترین سایت یا اپلیکیشن سال ۹۸ از نظر دسترسی‌‌پذیر بودن برای توان‌یاب‌ها است تا جشنواره قدمی کوچک در جهت تشویق کسب و کارهای ایرانی در جهت تسهیل دسترسی برای توان‌یاب‌ها برداشته باشد.

برای مشاهده جدول گروه‌بندی دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران کلیک کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *