معاون ‌توسعه صندوق نوآوری:

حمایت از شرکتهای دانش بنیان برای مقابله با قاچاق کالا

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: رییس جمهور تاکید کرد در راستای ارزیابی مبارزه با قاچاق کالا از توانایی شرکتهای دانش بنیان بهره ببریم که در صدد حمایت از این شرکتها هستیم.

سیاووش ملکی فر امروز در مراسم رونمایی از بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک‌های علم و فناوری گفت: پیش از این برنامه‌ای در حوزه هوافضا داشتیم که بسیاری از استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان حضور داشتند.

وی ادامه داد: تا قبل از برگزاری این رویداد، ۲۰ میلیارد تقاضا از سوی شرکتهای این حوزه به صندوق آمده بود ولی بعد از برگزاری به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.


به گفته ملکی فر در این رویداد ۲۰۰ مذاکره میان شرکت‌های حوزه هوافضا و متقاضیان برقرار شد.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه نیمی از شرکتهای دانش بنیان در تهران هستند، افزود: ما بقی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما به منظور بهره مندی نیمی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان که در تهران مستقر نیستند از ظرفیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری استفاده می‌کنیم.

ملکی فر با اشاره به چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان در زمینه اوراق خاطر نشان کرد: ما ابزارهای را در نظر گرفته‌ایم که شرکت‌ها می‌توانند نیمی از اعتبارات اوراق خزانه را با تسهیلات ۴ درصد قرض الحسنه از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.

وی گفت: برگزاری رویدادهایی در حوزه صنایع هوایی و نظامی، سلامت و فناوری اطلاعات را در برنامه خود قرار داده‌ایم.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در جلسه امروز با ستاد مبارزه با قاچاق کالا در زمینه استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با قاچاق کالا تاکید کرد و ما در صدد هستیم از شرکتها در این راستا حمایت کنیم.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *