با حضور وزیر ارتباطات و رییس سازمان ملی استاندارد؛

برگزیدگان جشنواره فاوا و جایزه ملی کیفیت ICT معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸

آیین معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) و جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، رییس سازمان ملی استاندارد و سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
ستار هاشمی سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره فاوا و جایزه ملی کیفیت با اشاره به اینکه ایجاد فضای رقابتی سالم و همراه با شور و نشاط یکی از اهدافی است که با برگزاری این جشنواره دنبال می شود، گفت: ایجاد این فضا نقشی کلیدی در رشد و توسعه حوزه فاوا ایجاد می کند.

هاشمی سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه در توسعه پایدار شناسایی نخبگان حوزه یکی از مباحث مورد توجه است، خاطرنشان کرد: در جشنواره فاوا یکی از هدف گذاری ها، به صورت ویژه شناسایی نخبگان و شرکت های برتر بوده است که به نحوی از فعالیت آنها تقدیر کنیم.

سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات با اشاره به تاریخچه شعارهای هفت دوره گذشته جشنواره فاوا گفت: نگاهی که الان شاهد آن هستم حرکت به سمت تحول دیجیتال است. اهمیت تحول و اقتصاد دیجیتال تا آنجا است که به زودی بسیاری از شئونات زندگی بشر را در بر می گیرد و اگر آمادگی آن را نداشته باشیم ما را در ورطه خود می برد.


هاشمی با اشاره به شش محور برگزاری هشتمین جشنواره فاوا گفت: تفاوت این جشنواره با دوره های گذشته تمرکز ویژه به مبحث استارت آپ ها در حوزه ICT و ایجاد محوری تحت عنوان فناوری فضایی و خدمات فضا پایه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه از مجموع شرکت کنندگان در جشنواره ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شش شرکت کننده تقدیر به عمل می شود، افزود: حرکت به سوی نظام مدیریت جامع با متدولوژی علمی، امکان خود ارزیابی نظام مند توسط سازمان ها، امکان شناسایی دستاوردهای موفق سازمان ها در زمینه بهبود کیفیت و ایجاد انگیزه رقابت در سازمانها برای بهبود مستمر کیفیت از اهداف برگزاری جشنواره ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

هاشم در پایان با اشاره به بسته های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از برگزیدگان این جشنواره گفت: وزارت ارتباطات با هدف ترویج، ارتقا جشنواره در چهار محو کلی بسته هایی را برای حمایت از برندگان دو جشنواره در نظر گرفته است که عبارتند از تبلیغات، حمایت های خدماتی و فنی، وجوه اداره شده و ضریب حمایتی.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات، شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش استارت آپ برتر حوزه ICT با ۴۵ تقاضا، در محور دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی با ۱۱۰ تقاضا و در محور توسعه کسب و کار در حوزه فاوا نیز با ۴۵ تقاضا حضور دارند.

همچنین در بخش پژوهش های منتهی به فناوری ۴۰ تقاضا، در محوز شرکت های برتر IT در توسعه اقتصادی، ۳۳ تقاضا و در بخش فناوری فضایی و خدمات فضا پایه نیز ۲۰ تقاضا ثبت شده است.

بر اساس همین گزارش، با بررسی وضعیت شرکت های متقاضی در جشنواره و ارزیابی آنان با شاخص های تدوین شده، در بخش استارت آپ های برتر در زیر گروه های نوآوری در مدل کسب و کار یک شرکت، در زیر گروه نوآوری در تکنولوژی دو شرکت و در زیر گروه نوآوری در خدمت یا محصول نیز یک شرکت دارای رتبه شدند.

در بخش دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی با مسوولیت سازمان فناوری اطلاعات، سه شرکت به رتبه های نخست تا سوم دست یافتند و هفت شرکت نیز شایسته تقدیر شدند.

در محور توسعه کسب و کار در حوزه فاوا نیز که با مسوولیت سندیکای صنعت مخابرات ایران ارزیابی شد، در زیرگروه های فناوری های تجاری، راه حل های جامع و خریدار برتر محصول داخلی، ۱۵ شرکت به عنوان رتبه های نخست تا سوم و شایسته تقدیر اعلام شدند.

برگزیدگان بخش پژوهش های منتهی به فناوری که مسوولیت انتخاب آنها را پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده داشت، در زیرگروه های پژوهش های تسهیل گر دسترسی به فناوری، پژوهش منتهی به محصول یا خدمت و ایده ها، نیز ۱۰ شرکت بودند که رتبه های نخست تا سوم و شایسته تقدیر را به دست آوردند.

همچنین، در محور فناوری فضایی و خدمات فضا پایه در زیرگروه های طرح های پژوهشی حوزه فناوری فضایی، استارت آپ ها و طرح های پژوهشی حوزه سنجشی، ۱۰ شرکت رتبه های برتر را کسب کردند.

در بخش شرکت های برتر IT که مسوولیت انتخاب آنها با سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بود نیز در زیرگروه های شرکت برتر در توسعه اقتصادی و شرکت با بالاترین رشد در توسعه اقتصادی دو شرکت به عنوان برترین شرکت ها انتخاب شدند.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *