دغدغه مدیران فاوای کلانشهرها در الکامپ ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸

در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ مدیر عامل فاوای (فناوری اطلاعات و ارتباطات) کلانشهرها در نشستی از مشکلات، راهکارها و دغدغه های کلانشهر خود گفتند.

سعید حیدری مدیر عامل فاوای شهرداری شیراز در این نشست گفت: دغدغه ها در کلان شهرها متفاوت است.
وی ادامه داد: حفظ باغات و نگه داری بافت فرهنگی مهمترین دغدغه شهرداری شیراز است که نیازمند ارائه راه حال از طرف استارتاپ ها است.

نیاز به ارتباط بیشتر با مردم داریم


همچنین محمود دهقان مدیر عامل فاوای شهرداری کرج با اشاره به اقدامات اثرگذار این شهرداری، اظهار کرد: دیتاهای ثبتی بسیاری برای سهولت کار در شهرداری داریم که در اختیار مدیریت ها قرار گرفت. همچنین از نرم افزار مدیریتی داشبورد استفاده کردیم.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه کرج، استعلام الکترونیک از اداره اسناد نیز از دیگر اقدامات فاوای شهرداری است.

دهقان عنوان کرد: در مدیریت پسماند شهری و تفکیک زباله ها همچنین جمع آوری و ارسال مواد قابل بازیافت، مشکل اصلی این استان است که استارتاپ ها می توانند با ایده های خود به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: همچنین سامانه سرویس مدارس و مدیریت گره های ترافیکی نیز نیاز به ایده های جدید دارد.

دهقان با اشاره به مهمترین حوزه که نیاز به فناوری دارد، اظهار کرد: در بسیاری از تحقیقات و مسائل نیاز به ارتباط و پایش مردم است که باید دانش بنیان‌ها در این زمینه و برای کسب اعتماد مردم نسبت به شهرداری سامانه‌هایی را طراحی کنند.

وی با اشاره به سه چالش اصلی، عنوان کرد: اداره شهرها به صورت پر هزینه، نبود درآمد پایدار و ایجاد شفافیت داده‌ها و مشارکت مردم در جمع آوری آنها از چالش‌های شهرداری است.

همچنین استارتاپ ها و صاحبان ایده می توانند با ورود به آدرس اینترنتی smart.tehran.ir با فاوای شهرداری کرج ارتباط برقرار کنند.

استارتاپ ها سامانه پایدار ارائه کنند

همچنین حمیدرضا ابطحی مدیر عامل فاوای اصفهان گفت: از سال ۷۰ تا ۹۰ دوره اوج و شکوفایی شهرها است و از سال ۹۲ به بعد تا ۹۷ با رکود درآمد مواجه شدند.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ از رکود خارج شده است اما درآمد کافی ندارد بنابراین سامانه‌ها و سیستم‌ها در شهر هوشمند باید خودکفا باشد و نباید پشتیبانی دریافت شود.

ابطحی ادامه داد: نیاز است بیزینس مدل به نحوی ارائه شود که سامانه‌ها خود را اداره کنند و شهرداری نقش تسهیلگر و حمایت گر داشته باشند و نیاز نباشد هر ماه پولی برای ادامه کار آنها پرداخت شود.

منبع: ایرنا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *