جزئیات ادغام زودشور و لاندراپ در گفتگو با بنیانگذار زودشور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸

زودشور و لاندراپ ادغام شدند.

زودشور و لاندراپ با انتشار بیانیه‌ای به طور رسمی خبر ادغام با یکدیگر را اعلام کردند.

خبرنگار وبنا برای کسب اطلاعات بیشتر با محمد رهی، بنیانگذار خشکشویی آنلاین زودشور گفتگو کرد.


بنیانگذار زودشور در رابطه با دلیل ادغام زودشور و لاندراپ به خبرنگر وبنا گفت: «هدف این ادغام بزرگ کردن مارکت است. خسکشویی‌های آنلاین زیادی در حال فعالیت هستند ولی هیچ کدام بازیگر اصلی و تعیین کننده نیست. از سوی دیگر ادغام سبب کاهش هزینه و سودآوری بیشتر می‌شود. خشکشویی‌های آنلاین هزینه عملیاتی زیادی دارند. با ادغام زودشور و لاندراپ سفارش‌ها تجمیع می‌شود و هزینه پایین می‌آید. برای مثال ماشین خشکویی آنلاین زودشود اگر تاکنون در نقطه ای از شهر ۱۰ سفارش را جمع آوری می‌کرد از این پس می‌تواند با اضافه شدن مشتریان لاندراپ، سفارش‌های بیشتری را جمع آوری کند. این موضوع سبب کاهش مصرف بنزین و هزینه می‌شود.»

محمد رهی در مورد انتخاب لاندراپ برای ادغام گفت: «زودشور و لاندراپ کاندید یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران بودند، بنابراین در یک سطح هستند. اهداف این دو کسب و کار نیز با هم مشترک بود. لاندراپ برای ادغام پیگیر و جدی تر بود. مدیریت باز لاندراپ و زبان مشترک ما از عوامل دیگر این ادغام بود.»

بینانگذار زودشور در رابطه به نحوه ادغام به خبرنگار وبنا گفت: «به اتفاق لاندراپ شرکت جدیدی را ثبت کردیم. مدیرعامل این شرکت خودم هستم ولی تصمیم گیری‌ها با همفکری طرفین انجام می‌شود. با توافق طرفین قرار است میزان سهام هر برند در این شرکت فعلا اعلام نشود. این مدل از ادغام در اکوسیستم کمتر دیده شده است. چون هیچ برندی برند دیگری را نخریده است و هر دو برند در فضایی برابر در کنار یکدیگر در حال فعالیت هستند. هنوز برند جدیدی ثبت نشده است. سفارشات ما تجمیع شده و ممکن است هر برند در حوزه تخصصی خود فعالیت کند یا یک برند برود و برند دیگری بماند.»

او ادامه داد: «هدف ما از انتشار این بیانیه این بود که به مشتریان زودشور و لاندراپ اطلاع رسانی شود. از این پس ممکن برای مثال از ماشین زودشور سفارشات لاندراپ را جمع‌آوری کند. بنابراین مشتریان باید بدانند که این دو خشکشویی دیگر در هم ادغام شده اند.»

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *