در اولین برنامه جذب سرمایه پارس‌فاندینگ مطرح شد؛

در ۱۰ سال آینده ۷۰ درصد کسب‌وکارهای آفلاین شعبه‌ آنلاین خواهند داشت / روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری نمی‌تواند به استارتاپ‌های تازه تاسیس کمک‌ ‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸

اولین برنامه جذب سرمایه مجموعه تامین مالی جمعی پارس‌فاندینگ، چهارشنبه ۱۹ تیر ۹۸ در هتل هما تهران برگزار شد.

در این رویداد ۸ استارتاپ که توسط کمیته پذیرش پارس فاندینگ بررسی و انتخاب شده بودند، در حضور ۱۲۰ سرمایه‌گذار به معرفی کسب و کار خود پرداختند.

سولماز صادق‌نیا، مدیرعامل پارس‌فاندینگ در‌ اولین برنامه جذب سرمایه استارتاپ‌ها در مجموعه تامین مالی جمعی پارس‌فاندینگ، گفت: «‏در پارس‌فاندینگ جمع شده‌ایم تا برای کسب‌وکارها تامین مالی انجام دهیم و همچنین به سرمایه‌گذاران کسب‌وکار معرفی می‌کنیم. ‏پارس‌فاندینگ در سال ۹۷ تاسیس شد.
‏پارس‌فاندینگ به هر نوع کسب و کاری که برای پیشبرد کار خود نیاز به سرمایه دارد، کمک می‌کند و حوزه تامین مالی پارس‌فاندینگ محدود به استارتاپ‌های حوزه IT نیست.‏کمیته پذیرش پارس‌فاندینگ که از متخصصان حوزه‌های مختلف تشکیل شده در‌ کنار کارشناسان حقوقدان و روانشناس به بررسی کسب‌وکارهای متقاضی سرمایه‌ می‌پردازد.»


محمدرضا عربی، رئیس هیات مدیره پارس‌فاندینگ با اشاره به شاخص‌های اقتصادی ایران گفت: «‏نقدینگی ایران ۲ میلیون میلیارد تومان است با این حال در همه عرصه‌ها مشکل تامین سرمایه وجود دارد. ‏ایران در بین ۱۳۸ کشور دنیا بدترین شاخص‌های اقتصادی را دارد. ‏تخصیص سرمایه در همه عرصه‌ها به شرکت‌های بزرگ اختصاص دارد.»

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره پارس‌فاندینگ با بیان اینکه ‏در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران خارجی در ایران فعالیت نمی‌کنند و بانک‌ها هنوز نتوانسته‌اند رابطه خوبی با استارتاپ‌ها برقرار کنند، گفت: «‏اگر موفق به جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها نشویم امیدهای ایجاد شده در سال‌های گذشته از بین خواهد رفت.‏در کنار جذب سرمایه، اکوسیستم جوان استارتاپی نیاز به انتقال تجربه دارد. ‏پیش‌بینی ما این است که در ۱۰ سال آینده ۷۰ درصد کسب‌وکارهای آفلاین شعبه‌ای در فضای آنلاین خواهند داشت.»

محی‌الدین سنیسل، سهامدار و مشاور فنی پارس فاندینگ، ‏دونیت را بزرگترین پلتفرم کراودفاندینگ در ایران قلمداد کرد و گفت: «‏امروزه بیش از ۳۰ پلتفرم کراودفاندینگ در حوزه‌های محتلف فعالیت می‌کنند.»

شایان شلیله، نائب رئیس هیات مدیره پارس‌فاندینگ با بیان این که ‏آینده بازار کسب‌وکارهای آنلاین می‌تواند خیلی روشن باشد چون رفتار مردم ایران در کنار رفتار مردم دنیا با گسترش اینترنت تغییر کرده است، گفت: «‏در ایران ۱۰ کاربر اینترنت داریم که نیازهای خود را از این طریق برطرف می‌کنند. ‏با توجه به سرعت رشد مشتریان کسب‌وکارهای آنلاین می‌توان رقم ۴۰ میلیون کاربر ایرانی اینترنت که نیازهای خود را از طریق اینترنت برطرف می‌کنند، متصور شد.»

شلیله ‏«سرمایه ایرانی، استارتاپ ایرانی و کار ایرانی»  را شعاری دانست که مجموعه پارس‌فاندینگ را دور هم جمع کرده است و گفت: «‏نسل دوم استارتاپ‌ها که متولد سال ۷۹ یا ۸۰ هستند نیاز به تامین مالی جمعی دارند. ‏روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری نمی‌تواند به استارتاپ‌های تازه تاسیس کمک‌ ‌کند.‏فرشته‌های ثروت در سال‌های گذشته به دلیل تطبیق نداشتن قوانین شرکت‌داری ایران با مدل کسب‌وکارهای نوپا، موثر نبودند. ‏پلتفرم تامین مالی جمعی کمک می‌کند فرشته‌های ثروت شکل بگیرند. ‏در پارس‌فاندینگ بیش از ۱۰۰ جلسه با حدود ۶۰ تیم متقاضی سرمایه برگزار شد و ۸ استارتاپ انتخاب شد. ‏سرمایه‌گذاران می‌خواهند سرمایه‌گذاری امن و بی خطر داشته باشند. پارس فاندینگ می‌خواهد مترجمی بین دو نسل شود. نسلی گذشته که سرمایه دارند و نسل جدید که مالک کسب‌وکارهای نوپا هستند.»

 

در ادامه استارتاپ‌های الوپارک، لیمو، بیدزیلا، دنگی‌پال، کادوچی، آنالیزا، فندق و آنابیز در اولین برنامه جذب سرمایه این مجموعه تامین مالی جمعی در حضور بیش از ۱۲۰ سرمایه‌گذار، کسب‌وکار خود را معرفی کردند.

به گزارش وبنا، میزان سرمایه مورد نیاز این استارتاپ‌ها و میزان سهام عرضه شده آن‌ها به شرح زیر است:

الوپارک سرمایه مورد نیاز خود را ۹۷۵ میلیون تومان اعلام کرد. میزان سهام عرضه شده از سوی الوپارک ۱۲٪ است.

لیمو، سرمایه مورد نیاز خود را ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. میزان سهام عرضه شده لیمو، ۱۸ درصد است.

بیدزیلا، سرمایه مورد نیاز خود را ۱ میلیارد تومان اعلام کرد. میزان سهام عرضه شده استارتاپ بیدزیلا، ۱۶.۶۶ درصد است.

دنگی‌پال، سرمایه مورد نیاز خود را ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. سهام عرضه شده دنگی‌پال، ۲۰ درصد است.

کادوچی، سرمایه مورد نیاز خود را ۲۲۰ میلیون تومان اعلام کرد. میزان سهام عرضه شده کادوچی، ۱۵ درصد است.

آنالیزا، میزان سرمایه مورد نظر خود را ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. میزان سهام عرضه شده آنالیزا، ۳۰ درصد است.

 

فندق، سرمایه مورد نیاز خود را ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. میزان سهام عرضه شده فندق، ۳۰ درصد است.

آنابیز، سرمایه مورد نیاز خود را ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. میزان سهام عرضه شده آنابیز ۳۰ درصد است.

مطالب مرتبط:

۸ استارتاپ منتخب پارس‌فاندینگ، قصد جذب ۶ میلیارد تومان سرمایه دارند

پارس‌فاندینگ اولین برنامه جذب سرمایه را با حضور ۱۰ استارتاپ منتخب برگزار می‌کند

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *