مدیر عامل اسنپ در گفتگو با وبنا خبر داد؛

با همکاری وزارت کشور در حال نوشتن دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین هستیم / به وزارت ارتباطات راهکاری دادیم که مانع باطل شدن سرتیفیکیت‌های شرکت اپل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸

سال‌هاست که با گسترش نفوذ اینترنت، زندگی ایرانیان دستخوش تغییرات قابل توجهی شده و رنگ آسایش و رفاه بیشتری به خود گرفته است.

تعداد کاربران اینترنت از سوی مراجع رسمی کشور ۴۰ میلیون اعلام شده، با این حال انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی تعداد کاربرانی که نیازهای خود را از طریق اینترنت برطرف می‌کنند، ۱۰ میلیون نفر اعلام کرده است.

در این میان با استناد به آمار کاربران سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، به جرات می‌توان گفت که تاکسی‌ها در رتبه‌های اول تحول و هوشمند شدن، قرار دارند.


کسب‌وکارهای آنلاین باوجود دستاوردهای چشمگیر در حوزه بهبود خدمت رسانی و اشتغال‌زایی، موانع زیادی را تا رسیدن به این نقطه پشت سر گذاشته اند. پاسخگو نبودن قوانین کشور برای فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین و قصد کسب‌وکارهای سنتی برای حذف رقیب آنلاین خود از موانع فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین بوده است. از سوی دیگر تحریم‌ سبب قطع پی در پی نسخه IOS نرم‌افزار این کسب و کارها می‌شود.

حال شهرداری قصد دارد سامانه‌های هوشمند جابه‌جایی را مجبور به فعالیت زیر نطر خود کرده و به آن‌ها مجوز دهد. اتفاقی که تاکسی‌های آنلاین آن را برابر با نابودی خود می‌دانند.

ژوبین علاقبند، مدیر عامل اسنپ در گفتگو با خبرنگار وبنا از تدوین دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین به همکاری وزارت کشور خبر داد و گفت: «با همکاری وزارت کشور در حال نوشتن دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین هستیم. بر روی شرایط خودرو، راننده و شرکت حمل و نقل آنلاین با وزارت کشور توافق می‌کنیم و طبق ضوابط مورد توافق، وزارت کشور می‌تواند بر تاکسی‌های آنلاین نظارت کند. ما با نظارت مخالف نیستیم و این نظارت از سوی وزارت کشور انجام می‌شود. اختلاف ما بر سر این است که ما مجوز خود را از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی گرفته ایم و احتیاجی به مجوز دیگری نداریم ولی طرف مقابل اصرار دارد که باید از ما هم مجوز دریافت کنید. این موضوع مغایر نظر دولت مبنی بر تسهیل فضای کسب و کار و مجوز و مقررات زدایی است.»

علاقبند در رابطه با مشکلات حاصل از باطل شدن پی در پی گواهی‌های توسعه سازمانی شرکت اپل (Enterprise Developer Certificates)، گفت: «به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راهکاری ارائه کردیم که مانع از باطل شدن سرتیفیکیت‌های شرکت اپل می‌شود.»

او در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در مورد آینده سوپر اپ اسنپ، گفت: «تمامی شرکت‌های اسنپ که عبارت اسنپ در ابتدای نام آن‌ها وجود دارد زیر مجموعه سوپراپ اسنپ قرار خواهند گرفت. اپلیکیشن‌های دیگری که زیر مجموعه اسنپ نیستند هم می‌توانند در سوپر اپ اسنپ فعال شوند و شیوه این همکاری باید به طور موردی با آن‌ها بررسی شود.»

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *