معرفی اپلیکیشن؛

امکان مسیریابی ترکیبی در نقشه همراه تهران «رایا»

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸

رایا نام اپلیکیشن نقشه همراه تهران است.

اپلیکیشن نقشه همراه تهران با نام «رایا» نقشه این شهر را با آخرین تغییرات معابر، مسیریاب سخنگوی فارسی و اطلاعات وسایل حمل و نقل عمومی بر روی تلفن همراه شما ارائه می‌دهد.
بر روی این اپلیکیشن کاربردی علاوه بر ارائه اطلاعات ترافیکی، داده‌های حمل و نقل همگانی مثل مترو و اتوبوس نیز قرار دارد و امکان مسیریابی ترکیبی حمل و نقل عمومی، رایا را در میان سایر نرم افزارهای موبایلی هم خانواده‌اش منحصر به فرد می‌کند.
سازمان فاوای شهرداری تهران به طور مرتب اطلاعات مکانی این پروژه نظیر لایه‌های متعدد نقشه شهر، نمای سه بعدی ساختمان‌ها و تصاویر ۳۶۰ درجه را به روزرسانی می‌کند.
از جمله ویژگی‌های برجسته این نقشه همراه می‌توان به مواردی مثل قابلیت جستجوی اماکن، معابر و محله‌ها، ارائه تصاویر پانوراما از معابر، نمای سه بعدی ساختمان‌ها، ترافیک آنلاین، مسیریابی خودرو، حمل و نقل همگانی، تاکسی خطی و مسیرهای ویژه دوچرخه و سخنگوی فارسی برای مسیریابی اشاره کرد.
ویژگی دیگر این نرم افزار با نام «شهریاری» نیز امکان به‌روزآوری، بازبینی و تکمیل موقعیت‌ها و اطلاعات شهری را به شهروندان می‌دهد. بنابراین هر یک از کاربران می‌توانند موقعیت‌های جدید را در سیستم ثبت و نسبت به ارزیابی سایر موقعیت‌ها و رفع اشکالات اقدام کنند.
ارائه خدمات مبتنی بر مکان همواره یکی از اهداف مورد توجه شهرداری تهران بوده است. پایگاه اینترنتی اطلاعات مکانی شهر تهران به آدرس map.tehran.ir در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید. پس از آن نرم افزار موبایلی نقشه جامع ترافیک و مسیریابی شهر تهران نیز از سال ۱۳۹۲ در اختیار شهروندان قرار گرفت و بعد از برداشت تصاویر ۳۶۰ درجه همه نقاط تهران، نرم‌افزار «شهرنما» به بهره برداری رسید. در ادامه این مسیر و با توجه به توسعه فناوری‌ها و گسترش دامنه اطلاعات مکانی، پروژه نقشه همراه تهران «رایا» تولید شد.

برای دانلود رایا از کافه بازار کلیک کنید


 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *