در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ مطرح شد؛

تامین بیش از ۹۸ درصد هزینه الکامپ توسط بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸

اولین نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، شنبه ۱۵ تیر ۹۸ در ساختمان مرکزی سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

محمد باقر اثنی عشری روز شنبه در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ که با حضور امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد، در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه افزود: الکامپ انعکاسی از جامعه است، روال حرکت الکامپ با یک شیب به سمت بالاست. اپراتورها، شرکت‌های بانکی، FCPها بخشی از شرکت‌های سخت‌افزاری و شرکت‌هایی که فکر می‌کنند الکامپ تأثیری در کسب و کارشان دارد، در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: در برگزاری الکامپ حمایت‌های معنوی دولت شامل وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد، سال گذشته این حمایت‌ها ۱.۲ درصد بود و امسال یک مقدار افزوده شده است.


رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه مقدار زیادی از هزینه برگزاری نمایشگاه الکامپ توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، گفت: امسال در برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ بیش از ۹۸ درصد هزینه‌ها توسط بخش خصوصی و یک و نیم درصد بخش دولتی صورت گرفته است.

اثنی عشری با اشاره به حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه افزود: می‌توان در این نمایشگاه بلوغ جامعه آی تی را دید، علیرغم نگرانی‌هایی که در خصوص عدم مشارکت برخی شرکت‌ها به دلیل مشکلات مالی در این نمایشگاه بود، ما با رشد حضور شرکت‌ها مواجه بودیم و تمام سالن‌ها تکمیل شد، امسال برای شروع شش سالن اختصاص داده بودیم که دو سالن اضافه کردیم، امسال برخی از بخش‌ها از جمله الکامپ جابز برای اولین بار اضافه شده که موضوع اشتغال را هدف گرفته است.

بالاترین نرخ بیکاری درکشور در حوزه فناوری اطلاعات است

وی ادامه داد: ما در حال حاضر بالاترین نرخ بیکاری را در حوزه فناوری اطلاعات داریم و از طرفی کسب و کارهای ای تی نیازمند نیرو هستند، برای پر کردن این فاصله ما از شرکت‌ها و کسب و کارها و کارجویان دعوت کرده‌ایم در نمایشگاه شرکت کنند.

اثنی عشری بیان کرد: بخش دیگر الکامپ امسال الکامپ تاکز است که شامل گفت‌وگوها داخل نمایشگاه می‌شود و سال گذشته که نخستین دوره آن برگزار شده بود، تمام ظرفیت‌ها پر شد و امسال هم فکر می‌کنیم بیش‌تر از ظرفیت گفت‌وگو داشته باشیم. بخش دیگر نمایشگاه هم دولت هوشمند است که هزینه‌شان توسط سازمان فناوری اطلاعات تأمین شده است، الکامپ استارز هم امسال مشابه سال‌های گذشته در نمایشگاه نقش پر رنگی دارد.

اهدای جایزه ۲۵ میلیون تومانی به برترین رویداد الکامپ استارز

اثنی عشری افزود: یکی از بخش‌های پر هیجان این دوره از نمایشگاه، رقابت میان استارت‌آپ‌ها است، در حال حاضر در بخش رقابت بین استارت‌آپ‌ها، حدود ۸۰ استارت آپ ثبت نام کرده اند که برای نفر اول این رقابت کمک هزینه ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده و برای نفرات دوم و سوم نیز جوایز ۱۵ و ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۰ کمک هزینه سفر و حضور در نمایشگاه خارجی و دو کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی برای طرح نو در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: پروسه داوری الکامپ استارز یک جور ماراتن استارت آپی است و ۵۰ داور آنلاین در بستر خدمات الکترونیک فعال هستند، داوران سه فاکتور کلی شامل ارائه محصول اولیه آماده، ارائه مدل طرح تجاری و نیز نحوه ارائه در نمایشگاه را مورد توجه قرار می‌دهند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: این رویداد به لحاظ وجود جوایز یک رویداد رقابتی نیست بلکه یک رویداد انگیزشی است.

وی در پاسخ به اینکه آیا وسعت دادن به الکامپ درست است یا نه افزود: ما نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی نمی‌خواهیم این قضیه اتفاق بیفتد اما چیزی که به الکامپ افزوده می‌شود بر اساس درخواست‌ها و نیازهایی است که در سطح جامعه ممطرح می‌شود و ما نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی باید رسیدگی کنیم.

اثنی عشری گفت: الکامپ ابزاری برای توسعه بخش آی تی و یک رویداد است، رسالت سازمان کسب درآمد و منافع اقتصادی نیست بلکه رسالتش توسعه بازار است و هر کدام از این ایونت‌ها نیز کمک به توسعه بازار می‌کند.

نصف شدن الکامپ در صورت برگزاری در شهر آفتاب

وی در خصوص برپایی این نمایشگاه در شهر آفتاب افزود: مجوز برگزاری این نمایشگاه را وزارت صنایع می‌دهد، نمایشگاه بین‌المللی تهران دارای فضای مفید به وسعت ۳۰ هزار متر مربع است در صورتی که شهر آفتاب دارای ۱۰ تا ۲۵ هزار متر مربع فضای مفید است و برای انتقال به شهر آفتاب باید تعداد شرکت‌کنندگان در الکامپ را نصف کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه با شعار آینده بهتر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *