مجوزها در یک سامانه واحد تجمیع می‌شوند؛

صدور مجوز به استارتاپ‌ها در سامانه «سام»

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸

رئیس مرکز ملی پایش بهبود فضای کسب و کار می‌گوید استارتاپ‌ها در دایره کسب‌وکارهای نوپا قرار دارند و می‌توانند در سامانه سام درخواست صدور مجوز بدهند.

موضوع مجوز گرفتن استارتاپ‌ها از جمله مباحثی است که در سال‌های اخیر از سوی نهادهای دولتی و غیر دولتی مطرح شده اما قوانین مربوط به رشد کسب‌وکارهای اینترنتی در سراسر جهان بر این نکته اشاره دارد که استارتاپ‌ها تا زمان رشد و تبدیل شدن به یک شرکت سودده نباید ملزم به دریافت مجوز شوند چرا که قید و بندهای سازمانی مانع رشد و خلاقیت آنها خواهد شد.

حالا علی فیروزی، رئیس مرکز ملی پایش بهبود فضای کسب و کار از تلاش دولت برای تمرکز مجوز‌های کسب و کار در یک سامانه واحد خبر داده و می‌گوید تمام کسب و کار‌های کشوری قرار است بر روی این سامانه بارگذاری شوند و این موضوع به شرکت‌های نوپا به‌ویژه شرکت‌های اینترنتی و استارتاپ‌ها هم مربوط می‌شود.


به گفته او، استارتاپ‌ها جزو اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی محسوب می‌شوند و این اتحادیه در قالب صنوف از سامانه «سام» مجوز دریافت می‌کند.

رئیس مرکز ملی پایش بهبود فضای کسب‌وکار به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سامانه سام در روز بیش از ۲۵۰۰ درخواست مجوز را ثبت می‌کند و توانایی ثبت بیش از ۱۲ هزار درخواست در روز را هم دارد.

به گفته او، سامانه سام هر فرد حقیقی یا حقوقی که قصد تشکیل نوعی کسب‌وکار دارد را تنها یکبار مکلف به ارایه مدارک می‌کند و سایر استعلام‌ها از طریق اتصال سامانه سام به وزارتخانه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

به گفته فیروزی، هدف اصلی این سامانه کاهش درگیرسازی مردم برای ارائه مدارک به دستگاه‌های مربوط است، سامانه‌های نما، دادور و یاور نیز با تعاریف عملیاتی تخصصی کمک رسان سامانه سام هستند.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *