در دورهمی تابستانه انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی مطرح شد؛

چالش امروز کسب‌وکارهای آنلاین جنگ دولتی‌ها برای نظارت بر آن‌هاست

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸

دورهمی تابستانه انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی سه‌شنبه ۱۱تیر ۹۸ در هتل هما تهران برگزار شد.

در این جلسه مشکلات کسب و کارهای آنلاین از سوی هیأت مدیره و اعضای انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی بررسی شد.

رضا الفت‌نسب سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضو هیات مدیره انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی فشارها بر انجمن و اتحادیه را فراتر از تهدید بیان کرد و گفت: «انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی از سوی سازمان‌های نظارتی بشدت تحت فشار هستند. می‌خواهند با اعمال فشار به اطلاعات کسب‌و‌کارها دسترسی داشته باشند.»


الفت نسب در مورد شروع به کار بخش استانی جشنواره وب و موبایل ایران توضیح داد: «دوره دوازدهم جشنواره وب و موبایل ایران در کنار تهران در استان‌های اصفهان، یزد، شیراز، خوزستان، گلستان و اذربایجان شرقی بزگزار می شود.»

شایان شلیله، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی از تهیه سند جامع مشکلات قانونی و چالش‌های اکوسیستم استارتاپی خبر داد و گفت: «چالش امروز کسب و کارهای آنلاین جنگ سازمان‌ها و وزارت‌‌خانه‌های دولتی برای نظارت و مدیریت بر کسب‌وکارهای آنلاین است. تا چندسال گذشته دولت به فکر نظارت و قانون گذاری برای کسب و کارهای اینترنتی نبود ولی در حال حاضر تمام توجه سازمان‌های دولتی به نظارت بر کسب و کارهای آنلاین معطوف شده است. درخواست ما از دولت این است که چارچوب نظارت بر کسب‌وکارهای آنلاین را تعیین کند و نظارت بر این کسب و کارها را به بخش خصوصی واگذار کند. همچنین باید تعریف اکوسیستم استارتاپی از ساختارهای دولتی مشخص باشد.»

شلیله در مورد کار صنفی توضیح داد: «هدف اصلی کار صنفی تعامل بیشتر برای اخذ امتیاز بیشتر برای کسب‌وکارها و صنف است. انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی بر منافع کارفرمایان تمرکز دارد. انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی برای کمک به کسب‌کارهای آنلاین در حوزه مالیات در کمیسیون حل اختلاف حضور دارد و برای تامین منافع این کسب‌وکارهای چانه زنی می‌کند. از تمام کسب‌وکارهای اینترنتی خواهش می‌کنیم تا مشکلاتشان را در حوزه مالیات با انجمن نصفی کسب‌وکارهای اینترنتی در میان بگذارند. »

 

 

او با اشاره بر طرح نوآفرین گفت: «در کار صنفی باید پذیرفت که برخلاف مشکلات کسب‌وکار خودمان، قادر به حل ریشه‌ای مشکلات دولت نیستیم. با این حال اتفاقات خوبی نظیر قبول دادستانی برای مسدود نکردن حساب‌های کسب‌وکارهای آنلاین و تصویب طرح نوآفرین در هبات دولت رقم خورده است. طرح نوآفرین بشدت جای کار دارد ولی باید از آن در راستای کمک به کسب‌وکارهایی که مشمول امتیازات این طرح می‌شوند، حمایت کرد.»

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در مورد شفاف سازی مالی در این انجمن گفت: « گزارش مالی انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در راستای شفاف سازی به طور فصلی و سالیانه منتشر می‌شود. برای نمونه سود یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.»

نیمه پایانی دورهمی تابستانه انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی به بیان نقطه نظرات و مشکلات کسب‌وکارهای آنلاین از سوی اعضای این انجمن اختصاص داشت.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *