به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران؛

نتایج پنجمین طرح آمار گیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸

نتایج پنجمین دوره از اجرای طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۹۶ منتشر شد.

پنجمین طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات به سفارش سازمان فناوری اطلاعات ایران در آبان ماه سال ۱۳۹۶ توسط مرکز آمار ایران اجرا گردید. هدف از اجرای این طرح جمع‌آوری آمار و اطلاعات مرتبط با دسترسی خانوارها به فناوری اطلاعات و ارتباطات و چگونگی استفاده افراد از فناوری اطلاعات براساس ۱۹ نشانگر توصیه شده توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات(ITU) بوده است.

جامعه آمارگیری در این طرح، همه افراد عضو خانوارهای معمولی ساکن، گروهی و موسسه‌ای در مناطق شهری و روستایی در سال ۱۳۹۶ بوده و روش آمارگیری، نمونه‌گیری و آمارگیری از ۲۵۰۰۰ خانوار کشور و در حدود ۱۰۰.۰۰۰ نفر بوده است.


هدف کلی از اجرای این طرح برآورد ضریب نفوذ اینترنت کشور در سال ۱۳۹۶ است . بر اساس این طرح از مجموع جمعیت کشور تعداد ۴۷/۹ میلیون نفر ماربر اینترنت بوده اند که نشان می دهد ۵۹/۷ درصد جمعیت اینترنت استفاده کرده اند.

ضریب نفوذ ۶۴ درصدی سال ۱۳۹۶ در مقایسه با ضریب نفوذ ۴۵/۳ درصدی سال ۱۳۹۴ بیانگر رشد ۴۱/۳ درصدی نسبت به دوره قبل می باشد.

نتایج این طرح به تفکیک مناطق شهری و روستایی و در سطح استانی  به شکل نشریه‌ای مستقل و به شکل الکترونیکی توسط مرکز آمار ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر گردیده است و از این قسمت قابل دسترسی و دانلود است و همچنین در درگاه پایش جامعه اطلاعاتی به نشانی mis.ito.gov.ir قابل مشاهده و دریافت است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *