معرف برترین وبسایت های یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران؛

دسترسی آنلاین به ۱۶۰۰۰ کتاب در زمینه علوم اسلامی در کتابخانه دیجیتال نور

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

کتابخانه دیجیتال نور دسترسی آنلاین به کتب اسلام را فراهم کرده است.

این وبسایت با هدف عرضه کتاب های تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی بر روی شبکه جهانی اینترنت راه اندازی شده است.

این پایگاه در مرحله اول و تاکنون، ۸۰۰۰ عنوان کتاب تخصصی بیش از ۱۶۰۰۰ جلد در زمینه علوم اسلامی، و در موضوعاتی همچون: « علوم قرآن و تفسیر، علوم حدیث، ادعیه و زیارات، نهج البلاغه، کلام و فلسفه، جغرافیا، تاریخ و سیره، فقه، اصول، اخلاق و عرفان، ادبیات و منطق، فرق و مذاهب اسلامی را ارایه کرده است.


در طراحی این پایگاه، قابلیت‌های مفید پژوهشی و منحصر به فرد موجود در نرم‌افزارهای مرکز، و نیز قابلیت‌های فراوان مخصوص به شبکه که حتی در نرم‌افزارها قابل دست‌یابی نبوده است، مانند پروژه های پژوهشی محققان، قفسه های کتابخانه شخصی کاربر و نمایه های موضوعات در نظر گرفته شده است.

کلیه کتاب های موجود به صورت متن تایپ شده و با درج فرمت های تخصصی در پایگاه قابل مشاهده است؛ و در کنار متن تایپی این کتاب ها نیز تمامی صفحات کتاب اسکن شده و محققان می توانند تصویر نسخه اصلی صفحه مورد نظر خود را مشاهده نمایند.

وب سرویس بودن پایگاه کتابخانه دیجیتال این قابلیت را فراهم نموده است تا این پایگاه خدمات متقابلی را به سایر کتابخانه ها و یا نرم افزارهای دیگر بدهد که از این منظر پایگاه کتابخانه دیجیتال نور را در بین پایگاه های کتابخانه ای اسلامی را منحصر به فرد می کند.

گفتنی است کتابخانه دیجیتال نور در سال ۹۷ به انتخاب داوارن برترین وبسایت یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در گروه دین و معارف شد.

در سال ۹۸ اخبار خود را در وبنا منتشر کنید / راه های ارسال خبر به وبنا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *