رویداد؛

نشست گفتمان بازی ۲۸ خرداد ۹۸ برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

نشست گفتمان بازی با موضوع جایگاه و اقتصاد رسانه های تخصصی بازی های ویدئویی در ایران ۲۸ خرداد ۹۸ برگزار می شود.

دکتر داتیس خواجه‌ئیان، عضو هیئت علمی گروه مدیریت رسانه دانشگاه تهران و علی فخار، مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های و رایانه‌ای و محسن وفانژاد، سردبیر ویجیاتو سخنرانان این تشست خواهند بود.

در مورد این رویداد نوشته شده است:


با توجه به نوپا بودن صنعت بازی­های دیجیتال در کشور، غالب جریان­های رو به جلو برای طرح مسئله توسط بنیاد ملی بازی­های رایانه­ای اتفاق می­افتد و بیرون از بنیاد، عمدتا یا جریانی برای توسعه این هنر-صنعت شکل نمی­گیرد و یا به صورت منفی صرفا بر تهدیدهای ناشی از این بازی­ها متمرکز است.

این معضل باعث شده تا مطالبات و چالش­های بازی­سازان نادیده گرفته شود، راهکارها و تلاش­های بازی­پژوهان بهره­وری کافی را نداشته باشد و نهادهای دولتی نیز از اثربخشی لازم برخوردار نباشند. در عین حال مخاطب عام این صنعت که بیش از ۲۸ میلیون ایرانی را شامل می­شود نیز درک درستی از وضعیت این اکوسیستم ندارند و به همین دلیل این چرخه نامتصل و ناکارآمد به درستی حرکت نمی­کند.

در همین راستا، با هدف گفتمان­سازی میان صنعت، دانشگاه و دولت و همچنین ایجاد جریان رسانه‌ای در سطح گسترده برای مردم، مجموع نشست­‌های تخصصی «گفتمان بازی» در نظر گرفته شده است که به صورت مشترک توسط معاونت پژوهش و مدیریت روابط عمومی بنیاد برگزار خواهد شد.

برای هر یک از این نشست­های تقریبا ۲ ساعته، ابتدا موضوعی اولویت­دار مشترکا توسط دو واحد و با جلب نظرات و بازخوردها از صنعت و با تکیه بر نیازها و چالش­های فعالان صنعت که امکان برطرف شدن آن­ها توسط دانشگاه و دولت وجود دارد تعیین شده و در روز برگزاری نشست سه کارشناس هریک به نمایندگی از صنعت، دولت و دانشگاه به علاوه یک مجری کارشناس در کنار یکدیگر قرار می­گیرند. در قالب این نشست، نماینده صنعت به طرح معضلات صنعت پرداخته و نمایندگان دولت و دانشگاه نیز بر نقش­ها و راه­حل­های خود در آن موضوعات تمرکز می­نمایند.

در اولین نشست از این مجموعه با عنوان «جایگاه رسانه‌های تخصصی بازی‌های ویدئویی در ایران» به معرفی کارکردهای رسانه­های تخصصی در صنعت بازی و طرح موانع موجود برای تحقق آن­ها پرداخته می­شود. محورهای کلیدی این نشست به شرح زیر هستند:

– سیر شکل­گیری و تحولات رسانه­های تخصصی در ایران به چه صورت بوده است؟

– ژورنالیسم تخصصی تا چه میزان در ایران رشد کرده است؟

– آیا رسانه­های تخصصی توانسته­اند به خوبی از دولت و فعالان صنعت مطالبه­گری کنند؟

– تعاملات رسانه­های تخصصی با فعالان صنعت و خصوصا بازی­سازان باید چگونه باشد؟

– چه راهکارهایی برای شکل­گیری چرخه اقتصادی و بقای رسانه­ای تخصصی قابل تصور است؟

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *