کتابهای دامیز به سبب نثر ساده و در نتیجه فهم آسان مطالب به سرعت جایگاه ویژهای در بازار آمریکا و اروپا پیدا کردند. انتشار بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از مجموعهی کتابهای دامیز مؤید این نکته است که مردم برای کسب دانش پیرامون موضوعات مختلف، ابتدا سراغ کتابهای این مجموعه میروند. بسیاری از کتابهای مجموعهی دامیز به بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شدهاند.
بازه بزرگی از این کتابها در موضوعات تکنیکی و عمومی شامل: کامپیوتر، کسب و کار، مشاغل، سرمایهگذاری، بازاریابی، فروش، آشپزی، تغذیه، سلامتی، تاریخ، سرگرمی، خانه، زبان، ریاضی، موسیقی، والدین، مذهب، خودباوری، روابط اجتماعی، ورزش، تلویزیون، سینما، عکاسی، اینترنت، راهنمای سفر و سایر مباحث مرتبط منتشر شدهاند.
یکی از نکات جالب توجه در مورد کتابهای دامیز لوگو و طراحی جلدی منحصر به فرد آنهاست که به راحتی و سرعت باعث شناخته شدنشان میشود.