رویداد؛

وبینار راهنمای شروع طراحی Ux و UI دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸

وبینار راهنمای شروع طراحی Ux و UI دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ ساعت ۲۱ برگزار می شود.

در این وبینار، مروری داریم بر نکات کلیدی و کاربردی در زمینه طراحی رابط کاربری، کاربرپژوهی و طراحی تجربه کاربری. هدف از این وبینار آشنایی مبتدیان، علاقمندان و فعالان این حوزه با جغرافیای اصلی مطالعات مربوط به آن است. این وبینار سه ساعته می‌تواند انبوهی از سرنخ‌های ارزشمند به دست شما دهد و کمک کند تا بدانید چه چیزهایی نمی‌دانید و در چه زمینه‌هایی نیاز به مطالعات بیشتری دارید. مباحث مطرح شده در این وبینار مبتنی بر تئوری‌ها و پژوهش‌های آکادمیک این حوزه و تجربیات ۱۵ ساله مدرس آن است که هر دو جنبه علمی و عملی HCI Design را در زمینه‌های UI و UX محصولات دیجیتال در بر می‌گیرد.

لازم به ذکر است این وبینار شرح خلاصه‌ای از مباحث تئوریک مطرح شده در دوره جامع عملی طراحی تجربه و رابط کاربری است که تا کنون چهار دوره از آن برگزار شده و تابستان ۹۸ پنجمین و ششمین دوره آن نیز برگزار خواهد شد.


اگر تا به حال در وبینار شرکت نکرده‌اید یا نمی‌دانید چطور کار می‌کند، اینجا را بخوانید.

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید 

 

سرفصل ها:

  • شناخت مسأله و Domain Knowledge
    • دیزاین بریف، شناخت نیازها و اطلاعات اولیه
    • دیزاین به عنوان حل مسأله: هدفگذاری، استراتژی
    • Benchmarking and Positioning
  • کاربرپژوهی (User Research)
    • تدوین پرسشنامه
    • اعتبارسنجی پرسشنامه
    • توزیع و گردآوری داده‌ها
    • تحلیل آماری داده‌ها و ارتباط متغییرها
    • آشنایی با متدهای Focus Group، Interview و Card Sorting
    • تدوین مستندات
  • طراحی تجربه کاربری (UX Design)
    • تقسیم‌بندی کاربران
    • تعریف پرسونا
    • تدوین سناریوهای تجربه کاربری
    • ارائه راهکارهای طراحی متناسب با سناریوها
    • کاربردهای گیمیفیکیشن
    • معماری اطلاعات و تدوین نقشه وبسایت/اپلیکیشن
    • نکات مربوط به طراحی Wireframe
    • طراحی User flow
  • طراحی رابط کاربری (UI Design)
    • استراتژی‌های طراحی و شخصیت برند دیجیتال
    • مباحث روانشناختی در طراحی رابط کاربری (گشتالت)
    • سبک‌ها و زبان‌های طراحی رابط کاربری (Trends)
    • ترکیب‌بندی (Layout) صفحه اصلی و انواع صفحات داخلی
    • ترکیب رنگی و شناخت رنگها
    • تایپوگرافی وب
    • پترن‌ها، آیکن‌ها و تصاویر
    • Call to Action
    • طراحی UI Kit
    • کپی‌رایتینگ و ارتباط موثر با کاربر
  • ارزیابی (Evaluation)
    • تست کاربردپذیری (Usability Testing)
    • معرفی ابزارهای Mouse Tracking برای تحلیل رفتار کاربران
    • مثال‌هایی از کاربرد Google Analytics برای تحلیل فعالیت کاربران

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *