معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

اعطای تسهیلات برای تاسیس شتابدهنده استارتاپی در استانها

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: این سازمان آمادگی دارد تا در قالب وام وجوه اداره شده به کارگزاران مراکز توانمندسازی استارت‌آپها در استانها برای تاسیس شتابدهنده، تسهیلات اعطا کند.

به گزارش وبنا به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در جلسه هماهنگی با کارگزاران مراکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا و مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تشریح رویکردهای سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه کسب و کارهای نوپا، اظهار داشت: طرح کارگزاری مراکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا با رویکرد تمرکز زدایی و برخورداری همه استان‌ها از خدمات مربوط به شرکت‌های نوپا تهیه شده است.

وی افزود: کارگزارانی که از طریق اعلام نتایج مناقصه برگزار شده، در این خصوص انتخاب شده‌اند می‌توانند از طریق همکاری با سایر نهادها نسبت به اجرای شرح خدمات خود اقدام کنند و در صورت تأسیس شتابدهنده می‌توانند از طریق یکی از نهادهای استانی نظیر شهرداری، دانشگاه و یا غیره فضای لازم را تهیه کنند.


معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز آمادگی دارد تا به کارگزاران مراکز توانمندسازی استارت‌آپی در قالب وام وجوه اداره شده، تسهیلات اعطا کند، گفت: ادارات کل فناوری اطلاعات استان‌ها در تمامی این فرایند به عنوان نماینده وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات می‌توانند در بحث همکاری در نظارت این روند، تأثیر مهمی در نوع کارکرد این پروژه داشته باشند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تصویب طرح نوآفرین در هیئت دولت گفت: بر اساس این طرح، شرکت‌های نوپا تأسیس شده بر اساس سه شاخص زمان تأسیس، درآمد سالیانه و سرمایه شرکت، از معافیت‌های مالیاتی و بیمه برخوردار می‌شوند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *