برای رفع موانع بیمه و مالیات کسب و کارهای آنلاین؛

طرح نوآفرین در هیات دولت تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

برای رفع موانع بیمه و مالیات کسب و کارهای آنلاین طرح نوآفرین در هیات دولت تصویب شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه کاربری خود در توئیتر از تصویب طرح نوآفرین در هیات دولت برای رفع موانع و زیرساخت‌های حقوقی سر راه استارتاپ ها خبر داد
محمدجواد آذری جهرمی در توئیت خود نوشت: باز هم یک خبر خوب؛ طرح ‎نوآفرین در دولت تصویب شد. یادتان هست در هر جلسه از مشکلات بیمه و مالیات و جذب سرمایه‌گذاری برای استارتاپهایی که در مراحل اول رشد هستند، می‌گفتید و پاسخ می‌دادم: پیگیرم حال دیگراین مشکل حل شده است.
وی ادامه داد: امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطالعات و تیمش و دوستان جوان‌مان در سایر دستگاه‌ها که ما را در این طرح یاری کردند، تشکر می کنم.
گفتنی است هیات وزیران در جلسه خود که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، سند توسعه اقتصاد دیجیتالی را با هدف تشویق و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به تصویب رساند.
براساس این آیین نامه، کسب و کارهای نوپا در اقتصاد دیجیتال از مقررات حاکم بر نظام اداری که برای شرکت‌های بزرگ مقیاس طراحی شده است، مستثنی و با مقرراتی ساده‌تر و متناسب با دوره گذار مواجه می‌شوند. به ویژه در صورت شکست احتمالی، مخاطره تعهدات مالیاتی، تامین اجتماعی و … برای این کسب و کارهای نوپا کاهش یافته و انگیزه این شرکت‌ها برای آغاز و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایشان تقویت خواهد شد.
با ساماندهی شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال، امکان ارزیابی و نظارت دولت بر این کسب و کارها آسان‌تر می‌شود.

متن آیین نامه طرح نوآفرین منتشر شد


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *