گزارش کافه بازار از برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی این فروشگاه نشان داد؛

رشد ۵۹ درصدی درآمد بازی‌های ایرانی کافه بازار در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

فروشگاه کافه بازار جدیدترین گزارش خود از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در سال ۹۷ را منتشر کرده است.

مبنای گزارش منتشر شده داده‌های کافه‌بازار از کاربران اندرویدی است. براساس اطلاعات منتشر شده کافه‌بازار ۴۰ میلیون کاربر دارد. در این فروشگاه ۲۲ هزار توسعه‌دهنده فعالیت می‌کنند و ۱۳۲ هزار برنامه و ۳۱ هزار بازی عرضه شده‌اند.

گزارش کافه بازار از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در چهار بخش اصلی کاربران، توسعه‌دهندگان، برنامه‌ها و بازی‌ها تنظیم شده‌‎ است.


در ادامه به بررسی بخش بازی‌ها در این گزارش می‌پردازیم:

براساس گزارش کافه‌ بازار در میان ۳۱ هزار بازی این فروشگاه بازی «آهنگتو» به عنوان برترین بازی به انتخاب کاربران برگزیده شده است. عنوان پرنصب‌ترین بازی ایرانی به بازی «آمیرزا» اختصاص یافته و بیشترین رشد نصب فعال در دسته «کلمات و دانستنی‌ها» با ۳۴ درصد رشد اتفاق افتاده است.

دسته بازی‌های خانوادگی دیگر دسته‌ای بوده که در کنار دسته «کلمات و دانستنی‌ها» از خود رشد نشان داده در حالی که سایر دسته‌ها کاهش نصب فعال نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهند.

آمیرزا به عنوان پرنصب‌ترین بازی کافه بازار نسبت به سال گذشته حدودا ۲۰۰ درصد رشد در تعداد نصب فعال را نشان می‌دهد. بازی Clash of Clans پس از آمیرزا در رتبه دوم پرنصب‌ترین بازی‌ها قرار گرفته در حالی که عنوان Swipe Brick Breaker رده سوم را به خود اختصاص داده است.
بازی محبوب Quiz Of Kings کماکان در میان پرنصب‌ترین بازی‌های کافه بازار حضور دارد و رتبه چهارم را اشغال کرده در حالی که Clash Royal به عنوان پنجمین بازی پرنصب بازار شناخته شده است.

 

همچنین پنج بازی برتر از منظر رشد نصب فعال به ترتیب عناوین «اسنپ کیو»، «Helix Jump»، «ادابازی»، «گشت پلیس ۲» و «Galaxy Attack Alien Shooter» بوده‌اند.

 

یکی از نکات مهم گزارش جدید کافه بازار به رشد درآمد بازی‌های ایرانی باز می‌گردد. طبق این گزارش بازی‌های ایرانی در سال ۹۷ حدود ۵۹ درصد رشد داشته‌اند.

با نگاهی کلی به گزارش منتشر شده توسط بازار از آمار و ارقام صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در سال ۹۷ به نظر می‌رسد که محبوبیت گسترده بازی‌های ایرانی چه در زمینه نرخ رشد نصب فعال و چه در زمینه تعداد کل نصب فعال، باعث افزایش درآمد توسعه‌دهندگان ایرانی در سال گذشته بوده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *