پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات اعلام کرد؛

راه اندازی نخستین «فضای کار مشترک» در حوزه علوم و فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نخستین «فضای کار مشترک» (Co-working Space) در زمینه علوم و فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی در ایرانداک راه‌اندازی شد.

به گزارش وبنا به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، قرارداد راه‌اندازی نخستین «فضای کار مشترک» (Co-working Space) در زمینه علوم و فناوری اطلاعات، بین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و یک شرکت نوآوری و کارآفرینی به امضا رسید.

«فضای کار مشترک» (Co-working Space) روشی برای کار کردن است که شامل یک فضای کار به اشتراک گذاشته شده، یک دفتر کار و فعالیت‌های مستقل است. در ایران فضاهای کار اشتراکی در کنار شتاب‌دهنده‌ها و اکوسیستم استارت‌آپی در حال توسعه هستند. این فضاها معمولاً برای رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها شکل گرفته‌اند.


ایرانداک با تأمین جا برای فضای کار مشترک با مساحت نزدیک به ۱۷۰ متر مربع و همکاری بخش خصوصی میزبان شرکت‌ها، تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران در زمینه علوم و فناوری اطلاعات است.

راه‌اندازی این فضا با اهداف زیر شکل گرفته است:

— شبکه‌سازی و جذب سرمایه برای شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران فضای کار مشترک.

— کوشش برای جذب دانشجویان و دانش‌آموختگان پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در فضای کار مشترک.

— بازاریابی فضای کار مشترک.

— مدیریت فضای کار مشترک از راه پلتفرم (Platform) برخط مانند رزرو، پذیرش و استقرار شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران و امور مالی.

— گسترش ارتباطات جهانی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران در چارچوب قوانین و مقررات کشور مانند معرفی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران به سرمایه‌گذاران خارجی، همکاری با شرکت‌های صادرات و آسان‌سازی صادرات محصولات شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران، کوشش برای دریافت پروژه‌های فناوری اطلاعات از کشورهای دیگر و واگذاری به شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران ایرانی، همکاری با فضاهای کار مشترک جهانی شناخته شده مانند Station F و Astrolabs و نیز پذیرش شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران خارجی، انجام گردشگری کارآفرینی و معرفی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران ایرانی به فضاهای کار مشترک جهانی.

— برگزاری رویداد و آکادمی برای پر کردن شکاف میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با صنعت و دولت.

—آسان‌سازی استفاده شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران از امکانات و تسهیلات شبکه شرکت‌های همراه شرکت.

— کمک به تأمین پیش‌نیازهای حقوقی و مالیاتی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران برای کار در فضای کار مشترک.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *