در مراسم معارفه معاونت های فنی و بازرگانی و فناوری شرکت ملی پست ایران مطرح شد؛

پست ایران سکوی ارائه خدمات کسب و کارهای نوپا می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در مراسم معارفه معاونت های فنی و بازرگانی و فناوری شرکت ملی پست گفت: با اجرای تغییرات در بدنه مدیران شبکه، اهداف و برنامه های تعیین شده را با سرعت بیشتری محقق می کنیم.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست ایران، حسین نعمتی در مراسم معارفه حسین غضنفری به عنوان سرپرست معاونت فنی و بازرگانی و میثم حسینی لر به عنوان سرپرست معاونت فناوری که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران کل ستادی و اجرایی استان تهران برگزار شد، گفت: این تغییرات در راستای اجرای طرح تحول پست انجام شده است.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح تحول، به دنبال خلق ارزش افزوده و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های شبکه متناسب با شرایط حاکم بر جامعه و تامین نیازهای مشتریان هستیم.


مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر جوان گرایی و به کارگیری نیروهای خلاق و باانگیزه در پست های کلیدی و تصمیم ساز، افزود: توجه بیشتر به استفاده از نیروهای جوان از سال گذشته در پست آغاز شده است و به کمک همین فکرهای جوان بویژه در سطح هیئت مدیره، طرح تحول و رویکرد پلتفرمی ( سکوی ارایه خدمات) طراحی شده است که به زودی اجرایی می شود.

وی با تاکید بر ماهیت خدماتی بودن شبکه پستی و هزینه بر بودن در بحث سرمایه ها و تجهیزات، گفت: در رویکرد جدید، نگاه ما به سمت بهره وری بیشتر از امکانات و جلوگیری از استهلاک و فرسودگی سرمایه هاست.

رییس هیئت مدیره در ادامه به وضعیت عملکردی شرکت ملی پست در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار ارز، کسب و کار پست را مانند بسیاری دیگر از کسب و کارها دچار آسیب دیدگی کرد، اما با اتخاد تدابیر مناسب و مدیریت هوشمندانه، درآمد شبکه به دلیل ارایه خدمات با ارزش افزوده بیشتر، رشد داشت و ترافیک هم وضعیت مناسبی را پشت سر گذاشت.

نعمتی موضوع همکاری پست به عنوان یک شرکت دولتی با الوپیک به عنوان بخش خصوصی را نیز یادآور شد و گفت: این همکاری می تواند آغاز حرکتی نو در ارایه خدمات نوین و همسو با پست های موفق دنیا باشد.

معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم طی سخنانی اهمیت همسو شدن با آهنگ تغییرات و تحولات در کسب و کارها را یادآور شد و گفت: ایجاد ارزش افزوده در شرکت ها و سازمان ها، در گرو این همسویی است و این موضوع در شرکت های قدیمی به دلیل آسیب پذیرتر بودن، معمولا با سختی بیشتری انجام می شود.

امیر ناظمی افزود: پست به عنوان یکی از قدیمی ترین حوزه های ارتباطی، نیازمند نوسازی و بهره گیری از تکنولوژی ها و شیوه های نوین ارایه خدمات است تا بتواند در گردونه رقابت با سایر بخش ها، خدمات ارزنده تری ارایه دهد و موجب هم افزایی شود.

وی مشارکت و در هم آمیختن کسب و کار شرکت ملی پست با یک شرکت استارت آپی را اقدامی موثر در به کارگیری ایده های نو برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این نگاه در سایر شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تسری یابد.

سرپرست معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نیز در این مراسم به بیان اهداف و برنامه های خود پرداخت و گفت: فرایند تغییر در مدیریت شیوه کسب و کار آغاز شده است که در دوره جدید این روند با سرعت و جهت گیری مشخص تری ادامه می یابد.

حسین غضنفری با اشاره به دیدگاه مثبت کارکنان حوزه فنی و بازرگانی به وظایف و مسئولیت هایشان، افزود: این دیدگاه می تواند امیدبخش بهبود وضعیت شبکه و تقویت انگیزه در بین تمامی همکاران و همچنین هم افزایی باشد.

وی مهمترین برنامه های حوزه فنی و بازرگانی را توسعه کسب و کار پلتفرمی با مشارکت بخش خصوصی بویژه کسب و کارهای نوپا با حداکثر سرعت و همچنین ارتقا کیفیت خدمات اصلی و زیرساخت ها و بهینه سازی سرویس ها عنوان کرد.

سرپرست معاونت فنی و بازرگانی، تمرکز بر سنجه های مورد ارزیابی به منظور تحقق اهداف تعیین شده (KPI) را از دیگر اولویت های کاری خود برشمرد.

او در ادامه توفیق شرکت ملی پست در عمل به ماموریت ها و تحقق اهداف تعیین شده را در گرو همکاری سایر بخش ها و حمایت های دولتی دانست .

سرپرست معاون فناوری شرکت ملی پست نیز در این مراسم در بیان دیدگاه ها و برنامه های خود گفت: در سایه بهره گیری از تجارب موفق گذشته و همسویی مجموعه با این حوزه، به دنبال تسریع در تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده هستیم.

میثم حسینی لر افزود: راه اندازی پروژه EBOX با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و پیاده سازی برخی سرویس ها در بستر این پروژه به منظور سرعت بخشیدن به خدمات، گام برداشتن در مسیر افزایش سطح درآمد شبکه با خلق و تقویت سرویس های با ارزش افزوده و متناسب با نام و نشان معتبر پست و ارایه خدمات باکیفیت تر به دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی بر بستر قابلیت های موجود پست از جمله پروژه ملی GNAF، از مهمترین برنامه های ارتقا و بهبود حوزه فناوری است.

در پایان این مراسم با اعطای لوح تقدیر از زحمات و تلاش های محمد احمدی معاون پیشین فنی و بازرگانی و کاظم میرزایی معاون فناوری قدردانی به عمل آمد و حکم سرپرستی معاونان جدید توسط مدیرعامل به آنها اعطا شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *