در جلسه هم اندیشی داده ها مطرح شد:

ایجاد شیوه ‌نامه و دستورالعمل اجرایی در مواقع بحران از الزامات اقتصاد دیجیتال است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

با پیشنهاد شرکت اینترنتی تپ سی جلسه هم‌اندیشی حفاظت از داده‌ها در اقتصاد دیجیتال به‌منظور اشتراک‌گذاری تجربیات کسب‌شده در بحران‌ها برگزار شد .

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران : جلسه هم‌اندیشی حفاظت از داده‌ها در اقتصاد دیجیتال با حضور مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی بزرگ و نمایندگان حوزه‌های حاکمیتی و تأثیرگذار در این حوزه برگزار شد .

این جلسه باهدف حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان به‌ویژه حوزه فناوری اطلاعات در راستای به اشتراک‌گذاری تجربیات کسب‌شده در مواقع بحران و بعد از بحران و همچنین بررسی اقدامات پیشگیرانه و ارائه راهکار برپا شد .


امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش آمدن حادثه‌های اینترنتی نظیر اتفاق اخیر برای شرکت بزرگ تاکسیرانی را ازجمله موارد درس‌آموز دانست و گفت : هر حادثه‌ای می‌تواند سرآغازی برای بهتر شدن وضعیت در آن حوزه باشد .

وی ایجاد دستورالعمل متحدالشکل در زمان بحران را از الزامات کسب‌وکارهای اینترنتی دانست و افزود : عدم وجود پروتکل‌های ارتباطی در میان بازیگران حوزه خصوصی و حاکمیتی در مواقع بحران می‌تواند منجر به بحران بزرگ‌تری نظیر نشت اطاعات شود و همچنین وجود تیم رسانه‌ای در کنار مدیران کسب‌وکارها را از عوامل مؤثر در پاسخگویی صحیح و به‌موقع به افکارعمومی عنوان کرد .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر اینکه کسب‌وکارهای بزرگ اینترنتی از سرمایه‌های ملی کشور است بر لزوم حمایت از این حوزه تأکید کرد و گفت: با تصمیم‌گیری‌ نادرست در این عرصه ، فضا برای نقش‌آفرینی بازگیران غیربومی باز می‌شود و می‌بایست با مشارکت ارگان‌های دست اندکار، فضای مناسبی برای فعالین این حوزه ایجاد کنیم .

دکتر ناظمی مدیریت انتظارات و عذرخواهی از مردم را نقطه عطف مدیریت بحران و همچنین احترام به مشتری دانست و گفت : مرور نقاط ضعف قبل از هر رویداد و انجام اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امنیتی و تعامل مؤثر با واحدهای نظارتی مانند مرکز ماهر ریسک این حملات را به‌شدت کاهش می‌دهد و در این مسیر مرکز ماهر از تمام توان و دانش خود به‌منظور کمک به کسب‌وکارهای آنلاین و سایر حوزه‌ها استفاده می‌کند .

در این جلسه مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی تجربیات خود را در مواقع بحرانی ازجمله حملات اینترنتی و غیره به اشتراک گذاشتن و راهکارهایی را به‌منظور بهبود عملکرد و ارتقاء امنیت و همچنین انتظارات خود را حاکمیت ارائه کردند

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *