واکنش کافه بازار به گزارش ها مبنی بر وجود مشکل امنیتی در آن اپلیکیشن؛

تاکنون شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

کافه بازار به گزارش ها در خصوص وجود مشکل امنیتی در آن اپلیکیشن واکنش نشان داد.

به گزارش وبنا متن اطلاعیه منتشر شده از سوی کافه بازار به شرح زیر است:

«روز شنبه ۷ اردیبهشت گزارش‌هایی در خصوص وجود یک مشکل امنیتی در بازار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که همچون هشدارهای امنیتی مشابه در گذشته، تیم فنی بازار در حال بررسی همه‌جانبه‌ی موضوع است. تاکنون شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است. چنان‌چه در ادامه‌ی بررسی‌ها نتایج تازه‌ای به دست آید، به طور شفاف به اطلاع کاربران خواهد رسید.


 مهم‌ترین اصل برای کافه‌بازار حفظ امنیت داده‌های کاربران است و کافه‌بازار به کاربران خود اطمینان می‌دهد که مسئولانه همه اقدامات لازم جهت تامین این امنیت را صورت می‌دهد. علاوه بر اقدام‌های پیوسته‌ای که در راستای حفظ امنیت سیستم‌ها صورت می‌گیرد، استفاده از دانش کارشناسان امنیتی که به صورت مسئولانه و قانونی، موارد امنیتی را متذکر می شوند از سالها پیش در اولویت کافه‌بازار بوده است.

تخصیص صفحه افشای مسئولانه و طرح اعطای پاداش در ازای کشف باگ‌های امنیتی (Bug Bounty Program) نیز با همین هدف انجام شده است و کافه‌بازار همواره از دریافت گزارش‌های مسئولانه‌ی امنیتی استقبال می‌کند. چرا که امنیت در دنیای دیجیتال مطلق نیست و همه شرکت‌های نرم‌افزاری، اعم از کوچک و بزرگ، ممکن است در معرض آسیب‌پذیری‌هایی در این حوزه باشند و کافه‌بازار نیز خود را از این قاعده مستثنی نمی‌داند.

 

لازم به ذکر است اظهارنظرها از سوی افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی بازتاب نظر شخصی آنهاست و موضع رسمی کافه‌بازار تنها از طریق حساب توییتر کافه‌بازار  و وبلاگ روابط عمومی بازار اعلام می‌شود.

در صورت وجود هر گونه سوال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی بازار با شماره ۴۱۲۵۳۰۰۰ -۰۲۱تماس بگیرید.»

گفتنی است این اطلاعیه در واکنش به خبر هک کافه بازار و لو رفتن اطلاعات کاربران آن اپ استور در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *