معاون وزیر ارتباطات:

برای افزایش قیمت اینترنت برنامه نداریم/ حجم برخی بسته ها زیاد شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

معاون وزیر ارتباطات گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت در سال جاری وجود ندارد.

به گزارش وبنا به نقل از مهر حسین فلاح جوشقانی، با اشاره به اینکه تغییر نرخ اینترنت از سوی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی باید با اعلام به رگولاتوری و اطلاع رسانی به کاربران صورت گیرد، گفت: فعلاً هیچ برنامه‌ای از سوی رگولاتوری برای افزایش قیمت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت در سال جاری وجود ندارد و رگولاتوری این موضوع را در دستور کار برای بررسی ندارد.

وی ادامه داد: در ۳ ماهه پایان سال شاهد بودیم که اپراتورهای موبایل، بسته‌های بلندمدت را بدون اطلاع رسانی قبلی، حذف کرده بودند که با دستور وزیر ارتباطات این بسته‌ها بار دیگر در اختیار کاربران قرار گرفت. حذف این بسته‌ها بدون هماهنگی صورت گرفته بود که جلوی آن گرفته شد.


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه افزایش حجم ۱۰ درصدی در بسته‌های اینترنت اپراتورها نیز برای یک سری از بسته‌های با ظرفیت بالا اجرا شد، افزود: برخی از اپراتورها در قالب طرح تشویقی به مشترکان، اقدام به ارائه بسته‌های اینترنت با ظرفیت بالاتر و مدت دار کردند که این بسته‌ها با افزایش قیمت حدود ۱۲ تا ۲۰ درصد همراه بود. به همین دلیل از اپراتورها خواسته شد که حجم این بسته‌ها را تا ۱۰ درصد افزایش دهند تا جبرانی برای افزایش قیمت باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه از اپراتورهای ارتباطی خواسته شده که تنوع بسته‌های اینترنت را حذف کنند اما افزایش قیمت نداشته باشند، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت وجود دارد و حتی اگر اپراتورها بخواهند قیمت‌های خود را با توجه به شرایط فعلی اقتصادی افزایش دهند، باید این موضوع را به رگولاتوری اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *