دونیت به فعالیت خود پایان داد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

دونیت با اننشار پیامی از پایان فعالیت خود خبر داد.

به گزارش وبنا متن این پیام به شرح زیر است:

سلام.


کمی کمتر از ۵ سال از شروع فعالیت پلتفرم دونیت می‌گذرد. دونیت توانست از یک ایده رشد کند تا به امروز، بزرگترین پلتفرم تامین مالی جمعی (Crowdfunding) در امور عام‌المنفعه در کشور باشد: بیش از ۲۵ میلیارد ریال تامین مالی از بیش از ۱۷۰ هزار پرداخت حمایتی به بیش از ۴۰۰ پروژه ثبت شده در دونیت که هر یک، قدمی هرچند کوچک اما پر از امید به آینده کشور بوده اند؛ لازم به ذکر است که بیش از ۵۰ هزار دلار از این مبالغ، تحت تحریم‌های شدید بانکی، از منابع و حامیان خارجی دریافت شد.

ماحصل فعالیت ۵ ساله دونیت را می‌توان در بیش از ۲۰ سرپناه، ۱۰ مدرسه‌، ۵ مرکز درمانی، ۵ مرکز فرهنگی ورزشی و … مشاهده کرد که پیش از دونیت وجود نداشتند. می‌توان آنرا در لبخند بیش از ۳۰٫۰۰۰ هموطن دید که با پروژه‌های دونیت بطور مستقیم به آینده‌ای بهتر امیدوار شدند. موفقیت دونیت را می توان از فریاد موفقیت کارآفرینی شنید که سرمایه کوچک راه‌اندازی کسب‌وکارش را از دونیت تامین کرد. موفقیت دونیت واضح‌تر از چیزی است که نیاز به اسناد مالی داشته باشد، موفقیت دونیت را حتی می‌توان در جست‌و‌خیز آهوهای میاندشت دید، آنرا می‌شد در گرمای دستان کودکان کرد پس از زلزه کرمانشاه دید، آنرا می‌شد در لذت فروبردن جرعه‌ای آب پاک، در برهه‌ای که خوزستان حتی آب‌ هم نداشت احساس کرد.

در این ۵ سال با هر پروژه موفق، از شوق، مو به تنمان سیخ شد و با هر پروژه ناموفق حسرت خوردیم. تلاشمان را کردیم تا فقط منتقد نباشیم، عمل کنیم و دیگران را به عمل کردن دعوت کنیم؛ باور داریم که تا حد زیادی (نه تا آن حد که می‌خواستیم) موفق شدیم، این را از جستجوی عبارات “دونیت” و “کراودفاندینگ” در گوگل و توییتر و … می‌توان دید. این را از راه اندازی ده‌ها پلتفرم کراودفاندینگ بعد از تیرماه ۹۳ می‌توان فهمید؛ مسیری که دونیت از آغازکنندگان آن بود، پایان نخواهد یافت، حتی اگر دونیت در مسیر نباشد.

اما امروز متاسفیم این موضوع را اعلام کنیم که بر اساس تصمیم اتخاذ شده در هسته تیم دونیت، فعالیت دونیت، بزودی و با برنامه زیر پایان خواهد یافت:

چهارشنبه، اول خردادماه ۱۳۹۸:
از این تاریخ، امکان حمایت به پروفایل‌های شخصی و سازمانی غیر فعال خواهد شد. همچنین امکان ایجاد پروژه جدید نیز وجود نخواهد داشت. (آخرین تاریخی که امکان ایجاد پروژه بر روی دونیت وجود دارد، ۳۱ اردیبهشت‌ماه خواهد بود).

بدیهی است که امکان جذب حمایت برای پروژه‌هایی که پیش از تاریخ فوق ایجاد و راه‌اندازی شده باشند، تا پایان زمان پروژه (حداکثر ۳۱ مردادماه ۹۸) وجود خواهد داشت.

جمعه، اول شهریورماه ۱۳۹۸:
امکان هرگونه پرداخت وجه از سیستم دونیت حذف خواهد شد، پروژه فعالی وجود نخواهد داشت و پروژه جدیدی فعال نخواهد شد. کاربران صرفاً می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود، نسبت به ثبت درخواست تسویه حساب موجودی حساب کاربری خود اقدام نمایند.

همچنین پشتیبانی دونیت از این تاریخ فقط به ایمیل‌ها و درخواست‌های مرتبط با مسائل مالی کاربران رسیدگی خواهد کرد.

پنجشنبه، ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸:
در صورت تامین فضای میزبانی، وب سایت دونیت جهت مشاهده سوابق و … در دسترس خواهد بود، در غیر این صورت، وب سایت دونیت از این تاریخ از دسترس خارج خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبالغی که تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸، در دونیت درخواست تسویه حسابی برای آنها ثبت نشده باشد، به تصمیم و انتخاب تیم مدیریتی دونیت، به امور خیر اختصاص خواهد یافت.

کاربران دونیت می‌توانند همچون روال سابق، ابهامات و مشکلات خود را از طریق ایمیل پشتیبانی موجود در صفحه ارتباط با ما، به آگاهی ما برسانند.

نکات پایانی:

تیم دونیت در حال بررسی پلتفرم‌های فعال و معتبر است تا با معرفی آن به کاربران و خیریه‌‌های طرف قرارداد خود، از زحمتی که بواسطه تعطیلی دونیت، برای ایشان ایجاد می‌شود بکاهد. به محض حصول نتیجه در این خصوص، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
در طی ۵ سال گذشته، تجربیات زیادی در حوزه کراودفاندینگ و بطور کلی کارآفرینی در ایران بدست آورده‌ایم، اکنون نیز وظیفه خود می‌دانیم تا این تجربیات را به تیم‌ها و یا سازمان‌های دغدغه‌مندی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند، انتقال دهیم.
مطالب درج شده، تصمیمات مدیران دونیت تا تاریخ درج این اطلاعیه است، ما همواره آماده پذیرش پیشنهاداتی با هدف حفظ پلتفرم دونیت هستیم.
یادتون نره که بعد از ما هم هوای همدیگه رو داشته باشید 🙂
همچنان که در تمام این سال‌ها در پابرگ سایت نوشته شده بود: با عشق و صلح
سوم اردیبهشت نود و هشت

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *