در نشست امضای تفاهم نامه «الوپست» مابین پست و الوپیک مطرح شد؛

«الوپست» خلا سرویس درب تا درب شرکت پست را پر خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

نشست امضای قرارداد بین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و الوپیک، سه شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸ در ساختمان مرکزی شرکت ملی پست ایران برگزار شد.

به گزارش وبنا، در این نشست با حضور مهدی نایبی، مدیر عامل الوپیک و حسین نعمتی، مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ویژگی های «الوپست»؛ سرویس جدید الوپیک تشریح شد.

حسین نعمتی، مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ۶ ماه گذشته باب همکاری با ⁧‫#الوپیک‬⁩ گشوده شد، گفت: «‏امروز اپلیکیشن منحصر به فردی با همکاری ⁧‫پست‬⁩ و ⁧‫الوپیک‬⁩ تهیه شده رونمایی خواهد شد. یکی از بهترین سرویس‌های پستی را با همکاری بخش خصوص راه اندازی خواهیم کرد. ‏از این پس شهروندان می‌توانند از محل کار یا منزل خود به سراسر کشور و دنیا محموله‌های خود را ارسال کنند. قرارداد منعقد شده با الوپیک انحصاری نیست و سایر شرکت‌ها هم می‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند.»


مهدی نایبی، مدیرعامل الوپیک با بیان اینکه بخش دولتی و بخش خصوصی به این بلوغ رسیده‌اند که برای ارائه بهتر خدمات به شهروندان باید با هم همکاری کنند، گفت: «‏راه اندازی ⁧‫الوپست‬⁩ معضل بزرگی را حل خواهد کرد. در چهار ماه گذشته این سیستم پیاده‌سازی شد. ‏در فرانسه نظیر این همکاری ظرف ۲ سال اتفاق افتاد ولی در ایران این همکاری سریع‌تر و با کیفیت‌تر پیش رفت. ‏بیشترین تقاضا برای این سرویس سایت‌هایی هستند که می‌خواهند برای ارسال کالا به شهرستان‌ها از ⁧‫#الوپست‬⁩ استفاده کنند.»

نایبی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد محدودیت های اپل برای اپلیکیشن های ios ایرانی از جمله الوپیک گفت: « ۵۰ درصد کاربران درخواست‌های الوپیک خود را روی لپ‌تاپ انجام می‌دهند. ۳۰ درصد کاربران ما با سیستم عامل ios از الوپیک استفاده می‌کنند و باید به خدمات دهی به آن‌ها ادامه دهیم.»

بهزاد اقبال‌خواه، عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه ‏در سرویس درب تا درب خلا وجود داشت، گفت: «الوپست‬⁩ جایگزین خدمتی نمی‌شود بلکه یک خلا را پر می‌کند. به این ترتیب بسته‌ها به جای اینکه به ادارات پست تحویل شوند درب منزل شهروندان تحویل گرفته خواهند شد. ‏با توجه به سیاست‌های وزارت ارتباطات تصمیم به واگذاری این سرویس به بخش خصوصی گرفتیم. در حال انجام تست های نهایی روی الوپست هستیم و انشالله این سرویس در روز ۲۷ اردیبهشت مصادف با روز جهانی شروع به کار خواهد کرد.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *