مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران:

مجتمع استارتاپی و نوآورانه در تهران راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به برگزاری اولین سلسله از رویدادهای «تهران هوشمند، تهران نوآور» با موضوع «مدیریت هوشمند پسماند شهری» با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی از راه‌اندازی مجتمع استارتاپی و نوآورانه در تهران خبرداد.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر محمد فرجود که در نشست شتاب‌دهنده‌های دانش بنیان که با حضور دکتر سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر محمدصادق خیاطیان یزدی، عضو هیئت عامل این صندوق و نیز جمعی از مدیران عامل شتابدهنده‌های فعال در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر اینکه بدون حضور بخش خصوص فعال در حوزه نوآوری نمی‌توان پروژه شهر هوشمند را به سرانجام رساند، گفت: ما در شهرداری تهران این کار را از حدود یک سال پیش آغاز کرده‌ و به جایی رسیده‌ایم که درباره نحوه تامین نیازهای فناورانه در حوزه خدمات شهری، نیاز به تعامل جدی‌تری داریم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران قصد دارد فضای فناورانه و نوآورانه را در داخل این نهاد گسترش دهد، به نیازهای شهرداری پایتخت در سازمان‌های مختلف تابعه اشاره کرد و گفت: ما امروز در سازمان‌های مختلف خود نیازهای فناورانه مختلفی داریم و به دنبال تامین این نیازها هستیم. در همین زمینه قصد داریم اولین سلسله از رویدادهای خود با عنوان «تهران هوشمند، تهران نوآور» را با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع «مدیریت هوشمند پسماند شهری» برگزار و در آن نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران را مطرح کنیم.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه تهران شهری است که نیازهای فناورانه بسیاری دارد که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند آن را تامین کنند، گفت: یکی از این نیازها مربوط به حوزه پسماند شهری است. ما روزانه هشت هزار تن زباله از شهر جمع‌آوری می‌کنیم که به درستی تفکیک و بازیافت نمی‌شود. این یک مسئله بسیار جدی برای ما است. راهکار حل آن نیز رفتن به سمت حرکت‌های فناورانه است، لذا معتقدیم صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

فرجود در ادامه با اشاره به کمک شهرداری تهران به شرکت‌های دانش بنیان در بحث فضای کسب و کار نوآورانه گفت: شهرداری موضوعاتی مانند محل استقرار و اخذ مجوزهای کسب و کار را دنبال کرده تا در شهر تهران فضای بهتری را به لحاظ کسب و کارهای نوآورانه شاهد باشیم. در همین زمینه مجوز فعالیت در مکان‌های صنعتی را اخذ کرده ایم که این مکان‌ها برای فعالیت‌هایی از جنس دانش بنیان و فناورانه خواهند بود.

وی افزود: همچنین به دنبال شناسایی پهنه‌هایی در تهران هستیم که به طور خاص به فعالیت‌های نوآورانه بپردازند. در حدود دو ماه است درگیر این مسئله هستیم تا بتوانیم مکان خاصی را بیابیم که بتوانیم آن را به مجتمع استارتاپی و نوآورانه تبدیل کنیم.

فرجود در پایان با اشاره به اینکه شهرداری تهران در دوره جدید فعالیت خود به دنبال خروج از تولی‌گری در حوزه نوآوری است، تصریح کرد: شهرداری به دنبال این نیست که خودش به دنبال تاسیس شتاب دهنده و مرکز رشد برود. در این زمینه مکان‌هایی را در اختیار داشتیم که درصدد هستیم آنها را تجهیز و به بخش خصوصی واگذار کنیم تا این بخش به دنبال مدیریت، رشد و پرورش در حوزه‌های فناوری و نوآوری برود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *