مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با وبنا خبر داد؛

افزونه ضدفیشینگ درگاه بانکی توسط مرکز آپا دانشگاه سمنان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

افزونه ضد فیشینگ درگاه بانکی، توسط مرکز آپا دانشگاه سمنان با حمایت مرکز ماهر، با هدف شناسایی و آگاه ساختن سرویس‌گیرنده وب از درگاه‌های جعلی پرداخت اینترنتی ساخته شده است. با فعال بودن این افزونه و هنگام هدایت کاربر به صفحات پرداخت اینترنتی در یک سایت، به صورت خودکار اصل بودن یا فیشینگ بودن آن صفحه تشخیص داده شده و پیام مناسبی به کاربر نمایش داده می‌شود.

مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ضمن خبر داد از راه اندازی این افزونه ضد فیشینگ در این مورد به خبرنگار وبنا گفت: «با وجود اطلاع رسانی گسترده به مشتریان باز هم شاهد هستیم که صفحات جعلی بانک ها را طراحی کرده و اطلاعات کارت های بانکی را به سرقت می برند. با اطلاعات این کارت ها اقدام به خالی کردن حساب ها کرده و یا خریدهای اینترنتی انجام می دهند. این موضوع به ضرر کاربران و درگیر شدن چرخه ای از حاکمیت نظیر پلیس فتا، ضابط های قضایی، بانک مرکزی، قوه قضائیه و مرکز ماهر می شود.»

محمد جعفر نعناکار در ادامه گفت: «این افزونه ها در صورت نصب بر روی کامپبیوتر یا گوشی کاربران درگاه های جعلی را شناسایی کرده و هشدارهای لازم داده می شود تا صفحه را گزارش کنند و یا اطلاعات خود را در آن صفحه وارد نکنند. »


برای دریافت افزونه ضد فیشینگ کلیک کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *