گزارش وزیر ارتباطات از سیل پلدختر:

نصب بالن اینترنتی و ایجاد خط تلفن اضطراری در پلدختر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت ارتباطی در پلدختر گفت: وضعیت ارتباطی در پلدختر به حالت عادی بازگشته و بالن اینترنتی نیز نصب شده است.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در منطقه سیل زده پلدختر به سر می برد اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته ارتباط در همه شهرهای استان لرستان برقرار است و در پلدختر نسل دوم و پیامک ها فعال شده است.
وی با اشاره به احداث فیبرنوری در پلدختر تصریح کرد: فیبرنوری قدیمی از بین رفته که فیبرنوری جدید جایگزین آن شده و نخستین سایت نسل چهار تلفن همراه نیز آغاز به کار کرده و بالن اینترنتی در پلدختر نصب شده است.
وزیر ارتباطات بیان کرد: برنامه ریزی کوتاه مدت از سوی وزارت ارتباطات برای بازسازی تجهیزات از بین رفته در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اساسی ترین زیرساخت ها، زیرساخت بانکی است تصریح کرد: اولویت ما ایجاد فعالیت بانکی است و پست بانک و بانک انصار فعال شده اند، با هماهنگی شرکت پارسیان ۵۰۰ دستگاه پوز برای تجارت الکترونیک به این مناطق ارسال شده است.

وی افزود: خط تلفن جدید برای تماس های اضطراری مانند: پلیس و نیروهای انتظامی، بیمارستان و اورژانس راه اندازی شده است.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وضعیت ارتباطات در پلدختر عادی شده و ظرفیت آن تا ۴برابر افرایش پیدا کرد.
آذری جهرمی تاکید کرد: ارایه خدمات رایگان به مردم تمدید و ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه حجم تخریب های صورت گرفته غیرقابل باور است خاطرنشان کرد: روز گذشته به صورت تصادفی از برخی مناطق آسیب دیده بازدید کردیم اگرچه گلایه هایی بود اما مردم برخورد خوبی داشتند.
وی گفت: خسارت سیل های اخیر به سیستم ارتباطی کشور حدود ۱۵۰۰ میلیاردتومان و به پلدختر حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیاردتومان برآورد می شود.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *