تفاهم نامه ایجاد قطب مرکز داده بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و منطقه آزاد ماکو امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

تفاهم نامه ایجاد مراکز داده بزرگ توسط سرمایه گذاری بخش غیر دولتی فی مابین سازمان فناوری اطلاعات ایران و منطقه آزاد تجاری ماکو به منظور تسهیل خدمات فناوری اطلاعات به کسب‌وکارها و ایجاد زمینه افزایش درآمد ناخالص داخلی و کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارها و همچنین ایجاد هاب منطقه، بعدازظهر امروز امضاء و مبادله شد.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران: تفاهم نامه همکاری در خصوص ایجاد مراکز داده بزرگ به منظور ایجاد زمینه‌های جذب برای شرکت‌های بزرگ دنیا به ارائه خدمات فناوری اطلاعات به کشورهای منطقه و نیز مردم کشور، توسط امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و غلامرضا سلیمانی رییس منطقه آزاد ماکو امضاء و مبادله شد.

این تفاهم نامه در راستای همکاری و حمایت از ایجاد قطب مراکز داده در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با محورهای کمک به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد ، حمایت از ایجاد زیر ساخت های لازم برای ایجاد قطب مراکز داده و همچنین تامین نیازمندی های قطب مراکز داده به امضاء رسید.


سازمان فناوری اطلاعات ایران با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی و خصوصی، در بخش محتوا و خدمات با ایجاد زیرساخت مراکز داده بزرگ در راستای اجرای سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های اصلی در صنعت فناوری اطلاعات و رشد و توسعه کسب‌وکارها و همچنین ایجاد هاب منطقه، ایجاد قطب مراکز داده بزرگ در کشور را در دستور کار قرار داده است.

فراخوان شناسایی متقاضیان سرمایه‌گذاری در قطب مراکز داده در کشور در شهریورماه سال جاری منتشرشده و متعاقب آن ۱۲ سرمایه‌گذار در ارزیابی‌های انجام‌شده، حائز شرایط، برای ایجاد مراکز داده بزرگ در قطب‌های مراکز داده شناسایی‌شده‌اند. در اینجا تأکید می‌شود که فراخوان شناسایی متقاضیان سرمایه‌گذاری تا اطلاع ثانوی باز بوده و امکان دریافت اسناد و ارزیابی سایر متقاضیان به‌صورت مستمر در جریان است. انتظار می‌رود که با ایجاد قطب‌های مراکز داده تحول بزرگی در ارائه خدمات پیشرفته فناوری اطلاعات و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این خصوص و رونق گرفتن کسب‌وکارهای داخلی و افزایش مزیت‌های نسبی آنان در ارائه خدمات پیشرفته و نوین نسبت به رقبای خارجی را شاهد باشیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *