با افزودن بخش «الکامپ جابز»؛

نمایشگاه الکامپ تیرماه ۹۸ برگزار می شود/ افزایش حضور استارت آپها

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر (ایران الکامپ ۲۰۱۹) تیرماه سال ۹۸ در تهران برگزار می شود.

محمد باقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای چهارشنبه ۲۲ اسفنتد ۹۷ در نشست خبری گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ ۲۷ تا ۳۰ تیرماه سال ۹۸ با شعار «آینده بهتر» در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این دوره از الکامپ بخشی تحت عنوان «الکامپ جابز» نیز به بخش‌های دیگر نمایشگاه افزوده شده است، گفت: این بخش با هدف اشتغال آفرینی و کاریابی دانش آموختگان فناوری اطلاعات و ارتباطات برپا می‌شود.


رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یکی از مشکلات و چالش‌های صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات را نبود قابلیت جذب فارغ التحصیلان ICT در شرکت‌های فناوری عنوان کرد و گفت: متأسفانه ارتباط خوبی بین فارغ التحصیلان و شرکت‌ها شکل نگرفته است و ما امیدواریم در بخش «الکامپ جابز» به افرادی که می‌خواهند در شرکت‌های ICT فعالیت کنند، بستر ارائه توانمندی‌های آنها داده شود.

اثنی عشری برگزاری رویداد «الکامپ ترندز» را از دیگر محورهای الکامپ ۲۵ برشمرد و ادامه داد: موضوع فناوری‌های روز مانند بیگ دیتا و بلاک‌چین در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همین حال امسال در نمایشگاه الکامپ، ۶ سالن به بخش استارت‌آپها اختصاص یافته است. این درحالی است که سالن گذشته استارت‌آپها در ۴ سالن در نمایشگاه حضور داشتند.

وی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت شرکتهای نوپا و استارت‌آپی در کشور گفت: ما شاهد بودیم که در الکامپ ۹۷ بیش از ۶۰ درصد استارت‌آپهایی که در سال ۹۶ در قالب کانتر در نمایشگاه حضور داشتند، به صورت اجاره غرفه فعالیت داشتند و امسال نیز با توجه به توسعه این بخش، سالن‌های استارت‌آپها را افزایش داده ایم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خاطرنشان کرد: برای بخش بین الملل نیز وزارت ارتباطات به دنبال رایزنی و مذاکره برای حضور کشورهای خارجی در الکامپ ۹۸ است.

وی در مورد پیشنهاد ادغام اپراتورهای FCP در جهت حل مشکلات بخش اینترنت ثابت نیز گفت: در این رابطه جلسات زیادی با رگولاتوری، اپراتورهای FCP و وزارت ارتباطات برگزار شده است و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پیشنهادی مبنی بر استفاده از مشاور بین المللی از اتحادیه ITU را برای حل مشکلات اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت کشور مطرح کرد.

به گفته اثنی عشری، اپراتورهای FCP دارای ساختارهای حقوقی متفاوتی بوده و مدیریت و سرمایه گذاران آنها متفاوت است. به همین دلیل ادغام آنها زمان می‌برد. در واقع این اشتباه رگولاتوری بود که در این بازار، به جای ۵ شرکت به ۱۷ شرکت مجوز فعالیت داد.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *