نخستین جشنواره فیلم مردمی توسعه ارتباطات روستایی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

نخستین جشنواره فیلم ۹۰ ثانیه‌ای «توسعه ارتباطات روستایی» با عنوان «قاب تصویر»، باهدف اطلاع‌رسانی درباره سرعت توسعه ارتباطات در روستاها و تأثیر آن بر زندگی روستائیان و مهاجرت معکوس، از قاب لنز مردم برگزار می‌شود.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر مستقیمی در توانمندسازی و روند توسعه روستاهای کشور دارد و همچنین توجه به ICT روستایی می‌تواند از ابعاد مختلف در توسعه پایدار روستایی مؤثر واقع شود.
توسعه ارتباطات روستایی به‌عنوان بخش مهمی از وظایف وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم در دستور کار قرارگرفته است که گزارش‌ها حاکی از آن است، ایجاد حلقه‌های ارتباطی در روستاها توانسته زندگی روستایی مردم را در حوزه‌های مختلفی ازجمله آموزش، بهداشت، بازاریابی و دادوستد، درآمد، گردشگری دستخوش تغییراتی کند و در برخی روستاها منجر به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شود.

در همین راستا روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی درباره توسعه ارتباطات و افزایش پوشش اینترنت در روستاها و تأثیر آن بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدام به برگزاری مسابقه فیلم ۹۰ ثانیه‌ای «توسعه ارتباطات روستایی» با عنوان «قاب تصویر» کرده است.


این مسابقه با موضوعاتی نظیر توسعه بوم‌گردی و گردشگری محلی، توسعه صنایع‌دستی، تسهیل مبادلات مالی، توسعه آموزش و بهداشت به‌واسطه توسعه ارتباطات و افزایش پوشش ارتباطی اینترنت، پست و پست‌بانک برگزار می‌شود.

متقاضیان می‌توانند هم‌زمان با سفرهای نوروزی خود به روستای کشور، این فیلم‌ها را تهیه نمایند و تا تاریخ ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ به آدرس filmerosta@ict.gov.ir با فرمت MP4 ارسال نمایند. برای ده نفر از برگزیدگان برتر این مسابقه جوایز نفیس ازجمله جایزه ۱۰ میلیون ریالی در نظر گرفته‌شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *