معرفی اپلیکیشن؛

سامانه «محله یار» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش وبنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سامانه محله یار با حضور نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران و مسئولان ستاد شورایاری‌ها و تعدادی از فعالان محیط زیستی و اعضای شبکه تشکل‌های محیط زیستی و منابع طبیعی استان تهران همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی رونمایی شد.

این سامانه که برای اولین بار رونمایی شده است، یک نرم‌افزار موبایلی است که موجب تسهیل در انعکاس مشکلات شهری تهران و همچنین افزایش ارتباطات شهروندان با شورایاران و همچنین اعضای شورای شهر تهران می‌شود.


این سامانه و نرم‌افزاری موبایلی، دارای شش داشبرد مدیریتی است که براساس آن، شهروندان ضمن آنکه می‌توانند مراکز عمومی اطراف خود و دسترسی به آنها و موقعیت مکانی‌شان را روی نقشه پیدا کنند، با شورایاران محلات خود براساس نقشه محور آشنا شده و به آسانی به دفاتر شورایاری و سرای محلات دسترسی پیدا کنند.

همچنین استفاده‌کنندگان این از سامانه می‌توانند مشکلات محلات خود را در چهار حوزه عمرانی، محیط زیستی، فرهنگی و آموزشی با قابلیت ثبت تصاویر گزارش کرده و به صورت مستقیم به سیستم شورایاری ارسال کنند. در این چارچوب، شورایاران به آسانی متوجه خواهند شد که در کدام مناطق و محلات، مردم با چه مشکلاتی مواجه بوده و چه درخواست‌هایی دارند.

سید آرش حسینی میلانی، نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌‌های شورای شهر تهران در این مراسم، با بیان اینکه سامانه محله یار با کاربری محله‌محور طراحی شده است، گفت: سامانه محله‌یار براساس نیازسنجی از عملکرد شورایاری‌ها و نیازهای مردمی طراحی شده و هم شهروندان عادی و هم سمن‌ها و تشکل‌های مردمی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: نسخه‌ای که اکنون رونمایی می‌شود، نسخه ابتدایی این سامانه است که بی‌تردید نیازمند نظرات اصلاحی برای تکمیل شدن و ارائه خدمات هرچه بیشتر به شهروندان است که در این چارچوب، از تشکل‌ها و NGOها تقاضای کمک و یاری داریم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در طراحی این سامانه از نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد به ویژه شبکه تشکل‌های محیط زیستی استان تهران استفاده کرده‌ایم، اظهار داشت: این سامانه می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در روند مدیریت شهری شود. در واقع، این سامانه می‌تواند به تغییر رویکرد مدیریت شهری را از محوریت شهرداری به محوریت شهروندان و شهر انسان‌مدار کمک کند.

حسینی میلانی افزود: ضروری است که برای افزایش مشارکت اجتماعی در مدیریت شهری تهران، NGOها در جریان فعالیت شورایاری‌ها قرار بگیرند تا به این وسیله هم افزایی و پایش مطلوبی در روند نظارت بر اقدامات مدیریت شهری انجام شود.

برای داملود اپلیکیشن محله یار اینجا کلیک کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *